سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : 6594

تاكنون 300 ستون مونوریل قم احداث شده است

قم نيوز : قم نیوز: مسوول روابط عمومی پروژه مونوریل قم گفت: هم اكنون در فاز نخست منوریل قم 300 ستون تا میدان مطهری احداث شده است.
تاكنون 300 ستون مونوریل قم احداث شده است
به گزارش قم نیوز، منوچهر رونق روز سه شنبه در جریان بازدید جمعی از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از طرح های شهری افزود: این ستون ها از نظر كیفیت شرایط مطلوبی داشته و در برابر زلزله و همچنین سیلاب مقاومت خوبی دارند.

وی خاطر نشان كرد: این پروژه در ۲۰ كیلومتر طراحی شده كه در فاز نخست آن به طول ۶ كیلومتر و ۸۰۰ متر از پارك سوار شمالی تا میدان مطهری احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: : فاز دوم پروژه مونوریل، از میدان مصلی آغاز و تا شهرك پردیسان و به طول ۱۲ كیلومتر ادامه خواهد داشت.

رونق با بیان اینكه هر ایستگاه مونوریل در ابعاد ۸۰ متر در ۲۰ متر و در دو طبقه احداث خواهد شد، افزود:در طبقه اول هر ایستگاه محلی برای تهیه بلیط خواهد بود و در طبقه دوم نیز مسافران برای سوار شدن در واگن ها آماده خواهند شد.

وی بیان داشت: پروژه احداث مونوریل قم توسط شركت كیسون و با همكاری شركت مپنا از دو سال گذشته شروع شده كه بنا بر پیش بینی های انجام شده در سال آینده بخشی از فاز اول آن به مرحله اجرا در آید.

وی با بیان اینكه مونوریل در قم روزانه ۱۴ تا ۱۹ هزار نفر را جابجا می كند، گفت: برای فاز اول چهار واگن پیش بینی شده كه هر سه دقیقه حركت خواهند كرد.

در ادامه این بازدید نیز سرپرست كارگاه طرح متروی قم گفت: عملیات حفاری تونل متروی قم توسط قرارگاه خاتم الانبیاء و از تیر ماه سال گذشته آغاز شده است.

یوسف یوسفی افزود: هم اكنون عملیات حفاری تونل مترو در میدان ولیعصر در حال انجام است و تاكنون بیش از ۳۵۰ متر تونل این ایستگاه با تلاش شبانه روزی كارگران بصورت سنتی حفاری شده است.

وی ادامه داد: اجرای پروژه متروی قم با اعتباری بالغ بر ۸۶۰ میلیارد تومان در مدت پنج سال به طول خواهد انجامید.

وی بیان كرد: مترو قم از خیابان قلعه كامكار، میدان كشاورز، خیابان امامزاده ابراهیم، میدان معصومیه، میدان سعیدی، خیابان هدف، میدان شهید مطهری، پل رضوی، خیابان شهید دل آذر و تا مسجد مقدس جمكران ادامه خواهد داشت.

وی عنوان كرد : هم اكنون این پروژه شش درصد پیشرفت فیزیكی داشته و اجرای این طرح بزرگ با كار شبانه روزی در حال اجرا است.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcf.1dviw6dtjgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما