سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 66180
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

مراسم سالروز حمله وحشیانه دژخیمان ستم شاهی به مدرسه فیضیه برگزار شد 

قم نيوز : مراسم سالروز حمله وحشیانه دژخیمان رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه در سال ۱۳۴۲ با حضور شخصیت های حوزوی و کشوری برگزار شد.
مراسم سالروز حمله وحشیانه دژخیمان ستم شاهی به مدرسه فیضیه برگزار شد 
مراسم سالروز حمله وحشیانه دژخیمان ستم شاهی به مدرسه فیضیه برگزار شد 
به گزارش قم نیوز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، مراسم سالروز حمله به مدرسه فیضیه با حضور علما، طلاب، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، مسئولان کشوری، لشکری و اقشار مختلف مردم در این مدرسه مبارکه برگزار شد.

در این مراسم که به همت بیت آیت الله العظمی گلپایگانی و دفتر مقام معظم رهبری برگزار گردید، شخصیت های حوزوی و کشوری از جمله  آیت  الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات اعضای جامعه مدرسین، اساتید، طلاب و روحانیون حضور داشتند.

حجت  الاسلام والمسلمین حسینی قمی در این مراسم به برخی آثار  و برکات زندگی امام صادق(ع) پرداخت و گفت: جمع روایات امام صادق(ع) و امام باقر(ع) نزدیک  به50 هزار حدیث می باشد و جمع روایات دیگر ائمه غیر از امیر المؤمنین(ع) 10 هزار حدیث است. 

وی به حیات اجتماعی امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: ‌امروز و درهمین جنگ اقتصادی دشمن نگاه مردم به بیان، قلم و حرف حساب شده و هشدار به جای علما است.

شعر خوانی سید حمید رضا برقعی و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی از برنامه های این مراسم بود.

گفتنی است: در دوره پهلوی در مدرسه فیضیه قم رژیم شاه با برهم زدن مراسم سوگواری شهادت امام صادق علیه‌اسلام در نوروز ۱۳۴۲ مصادف با (۲۵ شوال ۱۳۸۲) به ضرب و شتم طلاب و مردم پرداخت؛ این واقعه سرآغاز نهضت اسلامی بود که به پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی ایران انجامید.

انتهای پیام/ 139
https://qomnews.ir/vdcaw6ni.49nia15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما