دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۱
کد مطلب : 66814
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو هیئت علمی دانشگاه قم:

آموزش کارآفرینی باید جایگزین فرهنگ مدرک گرایی شود

قم نيوز : عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: اگر می خواهیم که تحولی در اقتصاد کشور رخ دهد، باید آموزش کارآفرینی جایگزین فرهنگ مدرک گرایی شود.
آموزش کارآفرینی باید جایگزین فرهنگ مدرک گرایی شود
آموزش کارآفرینی باید جایگزین فرهنگ مدرک گرایی شود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سعید فراهانی فرد با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: در شرایط کنونی که بخش نسبتاً زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی کسب و کار مناسبی ندارند نظام آموزشی کشور باید به سمت ترویج فرهنگ کارآفرینی و ایجاد شغل برود نه این که ما خودمان زمینه ای ایجاد کنیم که جوانان بیشتر به دنبال کسب مدرک باشند و بعد بخواهند لزوماً شغل اداری و دولتی داشته باشند.

وی همچنین افزود: به موازات این که دولت می بایست بسترهای ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان را فراهم کند خود دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز باید شرایطی مهیا که وقتی دانشجویی از دانشگاه بیرون آمده و وارد جامعه می شود ، خود بتواند در مسیر کارآفرینی حرکت کند.

این اقتصاددان حوزوی خاطرنشان کرد: بدون تردید ما اگر در این مسیر حرکت کنیم، گام جدی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور برداشته ایم ضمن آن که بدین وسیله از ظرفیت عظیم توان و نیروی علمی و فنی دانشجویان در جهت شکوفایی اقتصادی کشور استفاده می کنیم.

وی همچنین با اشاره به لزوم ارتباط جدی تر واحدهای صنعتی و تولیدی با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده تا وقتی که این ارتباط شکل صوری و فرمایشی داشته باشد، نه تولید بومی تقویت می شود و نه این که به معنای حقیقی کلمه شاهد اشتغالزایی پایدار و مولد هستیم.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceev8p.jh8pzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما