پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 66939
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
مدرس حوزه علمیه قم:

مسؤولان بین خود و مردم فاصله ایجاد نکنند

قم نيوز : مدرس حوزه علمیه قم گفت: مسؤولان نباید بین خود و مردم فاصله ایجاد کنند
مسؤولان بین خود و مردم فاصله ایجاد نکنند
مسؤولان بین خود و مردم فاصله ایجاد نکنند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی در یازدهمین شب از برنامه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در مصلای امام خمینی شهرکرد با اشاره به سیره عملی امام رضا(ع) در برخورد و خدمت با مردم، گفت: مسؤولان ما باید سیره ایشان را به عنوان الگو برای خود قرار دهند و بر همین اساس به مردم خدمت کنند.

وی افزود: مسؤولان نباید بین خود و مردم فاصله ایجاد کنند و بر اساس فرمایش امام علی (ع) هر مسؤولی که بین خود و مردم حجاب ایجاد کند در قیامت خداوند بین او و حوائج پرده ایجاد می کند.

این استاد حوزه با اشاره به نقش مساجد در حل مشکلات مردم، گفت: مساجد باید کانون خدمت به مردم باشند و باید گفت شاخصه یک مسجد انقلابی رفع گرفتاری مردم است و پیامبراکرم (ص) به دنبال رفع مشکلات مردم در مسجد بودند.

حسینی قمی در ادامه با اشاره به ویژگی های کمک به نیازمندان و فقرا، خاطرنشان کرد: باید در کمک به فقرا سرعت، بزرگ نکردن کار و در نظر گرفتن آبروی نیازمند را با پوشاندن کار در نظر بگیریم که به این شاخصه ها در سیره امام رضا (ع) اشاره شده است.

استاد حوزه با بیان دشمنی های بیگانگان علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: دشمن به ما رحم نمی کند، بنابراین باید خودمان در شرایط فعلی اقتصادی به خودمان رحم کنیم که نقش اصناف در این برهه بسیار مهم است.

وی با اشاره به موضوع اسراف، افزود: در روایات یکی از دلایل عذاب قبر اسراف عنوان شده است؛ رسانه ها در موضوع صرفه جویی در آب کار کرده اند، اما نیاز است کار بیشتری صورت بگیرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccooqe.2bqe18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما