جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : 67312
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم:

40 درصد بیماران مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم غیربومی هستند

قم نيوز : رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: 40 درصد بیماران مرکز درمان ناباوری این نهاد از خارج استان و هشت درصد از خارج کشور هستند.
40 درصد بیماران مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم غیربومی هستند
40 درصد بیماران مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم غیربومی هستند
به گزارش قم نیوز محمد حیدری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلی قدس با اشاره به لزوم تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی قم ده‌ها مطالعات در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته و این نهاد به دنبال تاسیس یک مرکز مطالعات در این خصوص است، همچنین برگزاری نخستین جشنواره ملی مهدویت در دستور کار جهاد دانشگاهی قم است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی مراکز پژوهشی تخصصی در حوزه پزشکی در استان قم دارد تا به عنوان مثال از راه دور، کار تشخیص بیماری صورت بگیرد، همچنین مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم جزو 10 مرکز تخصصی و فوق تخصصی برتر در این بخش در کشور است و تمام اقدامات درمانی موجود در جهان در این مرکز انجام می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم افزود: 40 درصد بیماران مرکز درمان ناباوری این نهاد از خارج استان و هشت درصد از خارج کشور هستند و این بیماران غیربومی موجب رونق اقتصادی در استان قم می‌شوند، امکان انتخاب جنسیت یا جلوگیری از تولد فرزند معلول در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم وجود دارد.

حیدری با اشاره به وضعیت مشکل ناباروری در جامعه اظهار کرد: حدود 10 تا 15 درصد زوجین در کشور نابارور هستند که برخی از اوقات این مشکل به جدایی آن‌ها منجر می‌شود، اما برخی اوقات این زوجین به دلیل مشکلات مالی توان درمان مشکل خود را ندارند و به همین دلیل خیرین باید به این بخش وارد شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال تاسیس مرکز تخصصی درمان در منزل در استان قم هستیم، همچنین تاسیس مرکز مشاوره خانواده نیز در دستور جهاد دانشگاهی در استان است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcirpaq.t1ayz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما