شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب : 67329
منبع : خبرگزاری ايرنا
فرماندار قم:

خبرنگاران سربازان خط مقدم مقابله با جنگ رسانه ای دشمن هستند

قم نيوز : فرماندار قم، خبرنگاران را سربازان خط مقدم مقابله با جنگ رسانه ای دشمن دانست و گفت: امروز قلم خبرنگاران از گلوله سربازان با نفوذتر و اثرگذارتر است و نقش آفرینی اصحاب رسانه در دفاع از نظام اسلامی و ارزش های انقلاب بیش از همیشه است.
خبرنگاران سربازان خط مقدم مقابله با جنگ رسانه ای دشمن هستند
خبرنگاران سربازان خط مقدم مقابله با جنگ رسانه ای دشمن هستند
به گزارش قم نیوز رضا سیار روز شنبه  روز خبرنگار را فرصتی برای بازخوانی رسالت ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به اصحاب رسانه دانست و افزود: انتشار اختلاف بین مسئولان و شخصیت های مختلف کشوری و جناحی به صلاح کشور نیست و رسانه ها از انتشار هر خبری که بوی اختلاف می دهد و اختلاف ها را در کشور تشدید می کند باید اجتناب کنند.

وی با اشاره به شرایط حساس کنونی گفت: در جنگ رسانه ای که امروز دشمنان ایران اسلامی علیه ما به راه انداخته است،وظیفه و رسالت قانونی دقت بیشتر درتحقیق پیرامون صحت اخبار و شایعه ها درفضای مجازی و خبری است.

سیار بابیان اینکه رسانه ها باید از بازنشر و انتشار هرگونه خبری که شائبه ناامیدی، تفرقه و برهم زدن اتحاد درجامعه را داشته، اجتناب کنند اظهار داشت: امروز دشمنان اسلام و ایران تمام قد، هوشمندانه و با برنامه برای ضربه به ما جلوی آمده است و درچنین شرایطی از انتشار هرگونه مطلبی که موجب اختلاف و تضعیف کشور شود باید اجتناب شود.

فرماندار قم با تاکید بر اینکه باید در شرایط کنونی از هرگونه اختلافی که بهانه به دست دشمنان می دهد اجتناب کرد ، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در جنگ روانی و رسانه ای امروز وظیفه سنگینی به عهده دارند که در این راستا دمیدن روح امید و نشاط در جامعه و آگاه کردن مردم نسبت به توطئه دشمنان از جمله این وظایف است.

وی مطالبه گری خبرنگاران از مسئولان برای حل مشکل های اقتصادی را ضروری دانست و ادامه داد: خبرنگاران در جنگ رسانه ای و روانی دشمن، وظایف پاسداری از آرمان های شهدا را به عهده دارند که باید تمام آنها با درک نقش خود در مقابله با این تهاجم همه جانبه رسانه ای به وظیفه و رسالت خود عمل کنند.

سیار با بیان اینکه هدف استکبار زمین گیر کردن اقتصاد کشور است گفت: با اصلاح اشتباه ها، کنار گذاشتن اختلاف ها، پیروی از رهبر معظم انقلاب و حمایت از دولت به طور قطع می توان توطئه دشمنان را ناکام کرد.

شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان بود که در 17 مردادماه سال 77 در جریان کشتار دیپلمات های ایرانی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و این روز در تقویم رسمی کشور به عنوان «روز خبرنگار» نام گرفت.

3 درصد رسانه های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است، به گونه ای که از هشت هزار و 629 مجوز صادر شده ، 260 مجوز مربوط به قم است. از 42 خبرگزاری کشور، بیش از 15 خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن این که از 172 روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود 10 روزنامه سراسری در قم دارای دفتر نمایندگی می باشد.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcgyw93.ak9ux4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما