جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 67679
منبع : خبرگزاری ايرنا

نمایشگاه گنجشک های جمکران در قم برپا شد

قم نيوز : نخستین نمایشگاه دوسالانه تصویرسازی گنجشک های جمکران، با نمایش 135 عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان در نگارستان اشراق قم آغاز به کار کرد.
نمایشگاه گنجشک های جمکران در قم برپا شد
نمایشگاه گنجشک های جمکران در قم برپا شد
به گزارش قم نیوز مسئول دفتر کودک و نوجوان انتشارات کتاب جمکران روز جمعه در حاشیه این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه که حاصل عملکرد 2 ساله دفتر کودک و نوجوان انتشارات کتاب جمکران می باشد، آثار 30 تصویرساز در قالب 135 عنوان کتاب را به نمایش گذاشته شده است.

سعید سعادت با تاکید بر اهمیت توجه به کتاب کودک و نوجوان در حوزه دین افزود: انتشارات کتاب جمکران فعالیت خود را زیر نظر مسجد مقدس جمکران از سال 1373 آغاز و به دلیل اهمیت توجه به حوزه انتشارات کودک و نوجوان در سال 1394 واحد مستقل کودک و نوجوانان به منظور تمرکز بر انتشار کتاب های دین محور در رده سنی کودک و نوجوان در این انتشارات ایجاد شد.
وی با اشاره به برنامه های جانبی این نمایشگاه ادامه داد: نقد مجموعه کتاب هشت جلدی «غیبت پیامبران» در طول برگزاری نمایشگاه و رونمایی از کتاب «خداشناسی» کودکان در روز افتتاحیه از جمله برنامه های جانبی این نمایشگاه است.
مسئول دفتر کودک و نوجوان انتشارات کتاب جمکران بیان کرد: این نمایشگاه که تا یکم شهریور ماه ادامه خواهد داشت صبح ها از ساعت 9 تا 13 و عصرها از ساعت 17 تا 21 میزبان علاقه مندان خواهد بود.
سعادت ادامه داد: فرهنگ انتظار، داستان های اهل بیت(ع)، تاریخ پیامبران، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، آموزش عقاید، تاریخ اسلام، انقلاب اسلامی، شهدا و دفاع مقدس مهمترین محورهای فعالیت دفتر کودک و نوجوان انتشارات کتاب جمکران است که با استفاده از هنرمندان توانمند اقدام به تولید و انتشار این کتاب ها می نماید.

وی کار در حوزه کودک و نوجوانان به ویژه برای تولید کتاب هایی با مضامین دینی را بسیار سخت و ظریف دانست و گفت: طراحی انتزاعی و پیچیده، نداشتن جذابیت بصری، اغراق در طراحی و قابل درک بودن برای کودکان و نوجوانان از جمله مهمترین اشکال های این عرصه است که به همین دلیل انتشارات جمکران با توجه به تخصصی بودن کار برای کودکان و نوجوانان اقدام به ایجاد واحد مستقل برای انتشارات کودک و نوجوانان نمود.
مسئول دفتر کودک و نوجوان انتشارات کتاب جمکران ابتکار در طراحی، جذابیت بصری و قابل فهم بودن را از جمله ویژگی های کتاب های ارائه شده در این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: طراحان این مجموعه با تلفیق طراحی های رئال و فانتزی به دنبال باورپذیر کردن و درک ساده تصاویر این کتاب ها هستند.

این نمایشگاه با همکاری مشترک مسجد جمکران و دفتر تبلیغات اسلامی قم در نگارخانه اشراق برپا شده است.
نگارستان اشراق به منظور گسترش، رونق و پیشرفت هنرهای تجسمی توسط معاونت فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سال 1376 تاسیس شده و فعالیت خود را با برگزاری نمایشگاه‌ها و نشست های تخصصی و ورک شاپ های هنری مطابق با محتوای فرهنگ اسلامی آغاز کرد. این مکان فرهنگی در سال 96 میزبان برگزاری 20 نمایشگاه تخصصی، هفت نشست حرفه ای و سه ورک شاپ آموزشی بوده است.


انتهای پیام /*138
https://qomnews.ir/vdceop8p.jh8ffi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما