چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 67945
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

اعلام فراخوان مقاله نشریه «فقه در آینه قلم»

قم نيوز : نشریه داخلی «فقه در آینه قلم» از پژوهشگران، اساتید و طلاب رشته فقه و اصول و دیگر رشته‌های همسو جهت ارائه مقاله به این نشریه دعوت به همکاری می‌کند.
اعلام فراخوان مقاله نشریه «فقه در آینه قلم»
اعلام فراخوان مقاله نشریه «فقه در آینه قلم»
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ مصطفی جعفر پیشه عنوان کرد: نشریه داخلی «فقه در آینه قلم» از سوی گروه پژوهشی فقه و حقوق معاونت پژوهش و گروه علمی فقه و اصول معاونت آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها راه‌اندازی شد.

مدیر گروه آموزشی فقه و اصول اظهار داشت: این نشریه به منظور زمینه‌سازی نگارش و انتشار مقالات علمی دانش‌پژوهان و پژوهشگران در حوزه مسائل فقهی، ترویج و تعمیق فرهنگ پژوهش و تقویت نشاط علمی دانش‌پژوهان، شناسایی، حمایت و هدایت استعدادهای پژوهشی دانش‌پژوهان و معرفی اندیشه‌ها و نوآوری‌ها و خلاقیت‌های علمی دانش‌پژوهان در این حوزه راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام‌ جعفرپیشه یادآور شد: نشریه‌های داخلی جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها با مسئولیت گروه‌های علمی و با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید، پژوهشگران و طلاب آماده شده و توسط معاونت پژوهش چاپ و منتشر می‌شود.

مدیر مسئول نشریه فقه در آینه قلم به فراخوان مقالات مرتبط با این نشریه اشاره کرد و گفت: دانش‌پژوهان، اساتید و طلاب سطح سه و چهار و دوره عالی فقه و اصول و دیگر رشته های همسو می‌توانند آثار خود را به نشانی feqh.edu@jz.ac.ir ارسال کنند.

حجت‌الاسلام‌ جعفرپیشه به محورهای مقالات در این نشریه اشاره کرد و گفت: در این نشریه، مقالات با موضوعات خاص فقهی و حقوقی، اصولی و یا دانش‌های مرتبط با تأکید بر موضوعات کاربردی و چالشی پذیرفته می‌شود.

وی ادامه داد: آشنایی با منهج اجتهادی نامداران فقه و اصول، نقد و بررسی تازه‌های پژوهش مرتبط و موضوعات مقارنه فقه و اصول اهل بیت علیهم‌السلام و سایر فرق اسلامی از دیگر محورهای آثار نشریه است.

مدیر گروه آموزشی فقه و اصول تصریح کرد: پژوهشگران همچنین می‌توانند در مقالات خود به معرفی زمینه‌های پژوهشی در موضوعات فقهی و اصولی، معرفی رشته فقه و اصول و تبیین جایگاه آن در میان رشته‌های حوزوی و نقد و بررسی متون و سرفصل‌های دروس سطح سه و چهار فقه و اصول و دوره عالی فقه بپردازند.

حجت‌الاسلام‌ جعفرپیشه در ادامه به ضوابط نگارش آثار در این نشریه اشاره کرد و اظهار داشت: ساختار رایج مقاله شامل چکیده، مقدمه، مفهوم شناسی، بدنه اصلی، نتیجه‌گیری و فهرست منابع باید در آثار ارسالی رعایت شده باشد.

وی افزود: آثار باید در قالب فایل word و حداکثر ۲۵ صفحه و هر صفحه ۲۵۰ کلمه تنظیم شده باشد.

مدیر مسئول نشریه فقه در آینه قلم در پایان اظهار امیدواری کرد که این نشریه در آینده نزدیک به نشریه علمی ترویجی و یا علمی پژوهشی ارتقا پیدا کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcamoni.49n0y15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما