پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۱۶
کد مطلب : 67948
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم:

با وجود مشکلات اقتصادی مردم در کنار کمیته امداد هستند/هر قمی 30 هزار تومان به کمیته امداد کمک کرد

قم نيوز : مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و مردم، اظهار کرد: در سال 1396، هر فرد در استان قم حدود 30 هزار تومان به کمیته امداد کمک کرده است و این نشان دهنده این است که مردم هنوز در کنار کمیته امداد هستند.
با وجود مشکلات اقتصادی مردم در کنار کمیته امداد هستند/هر قمی 30 هزار تومان به کمیته امداد کمک کرد
با وجود مشکلات اقتصادی مردم در کنار کمیته امداد هستند/هر قمی 30 هزار تومان به کمیته امداد کمک کرد
به گزارش قم نیوز علی اکبر میرشکار ظهر امروز در نشست خبری، ضمن تبریک اعیاد پیش رو و تبریک روز خبرنگار، کمک های مردمی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در 4 ماه اول امسال در زمینه کمک های مردمی 18 درصد رشد داشته ایم و همچنین در جمع آوری صدقات استان قم مقام اول را در کشور به دست آورده است.

مدیر کل کمیته امداد استان قم، با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و مردم اظهار کرد: در سال 1396، هر فرد در استان قم حدود 30 هزار تومان به کمیته امداد کمک کرده است و همچنین درخواست ها از کمیته امداد نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

میرشکار با بیان اینکه امسال حدود 62 میلیارد تومان اعتبارات برای اشتغال در نظر گرفته شده است، گفت: حدود 43 میلیارد تومان برای اشتغال روستایی بوده است  و تا یک ماه آینده حدود هزار و 700 نفر از افراد در روستا برای ایجاد شغل شناسایی شده و صاحب شغل می شوند.

میرشکار با بیان اینکه بانک ها باید سرعت خود در پرداخت تسهیلات برای اشتغال روستائیان را بالا ببرند، اظهار کرد: عملکرد بانک های استان قم، از سهم میانگین کشوری 20 درصد پایین تر بوده است، کمیته امداد نیز باید 10 میلیارد تومان برای اشتغال زایی روستایی پرداخت کند که تا کنون 50 درصد آن پرداخت شده است.

وی با ارائه آمارهای موجود در زمینه جذب افراد به شرکت ها، خاطرنشان کرد: در سال 97، جذب 600 نفر به شرکت های هدف گذاری شده که تا کنون 200 نفر جذب شرکت ها شده اند.

 مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه امسال حدود  161 مسکن باید برای نیازمندان خریداری شود، گفت: در این راستا خیرینی اعلام آمادگی کرده اند و همچنین 595 مورد مرمت مسکن پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال مستمری مددجویان 14 درصد افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: امسال وام های قرض الحسنه 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه امسال 400 میلیون تومان برای تغذیه کودکان پرداخت شده است، اضافه کرد: هزار و 206 کودک زیر 6 سال نیازمند تغذیه مناسب بوده و ماهیانه 290 هزار تومان دریافت می کنند.

وی با اشاره به اعزام بیش از هزار نفر به اردوی مشهد، گفت: در ماه مبارک رمضان هزار و 200 نفر از برنامه های مختلف کمیته امداد بهره برده اند و همچنین بیش از 800 نفر به اردوهای مختلف اعزام شده اند.

میرشکار با اشاره به طرح راهبردی شغلی، اظهار کرد: این طرح برای نخستین بار اجرا می شود که در کنار آن، مشاوره شغلی جهت پایداری شغل، نیز به صاحبان مشاغل داده می شود.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcdjn09.yt05o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما