چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : 6801

پیش نشست همایش جهانی قرآن و مستشرقان در قم برگزار می شود

قم نيوز : قم نیوز: پیش نشست همایش بین المللی قرآن و مستشرقان در مجتمع عالی امام قم برگزار می شود.
پیش نشست همایش جهانی قرآن و مستشرقان در قم برگزار می شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام احمد مراد خانی، معاونت پژوهشی مجتمع عالی امام قم اظهار داشت: این مجتمع آموزشی در راستای اهداف الهی و رسالت نشر افكار قرآنی خود مبادرت به برگزاری پیش نشست این همایش جهانی كرده است.

وی اظهار داشت: این مراسم از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۳ روز ۳۰ اردیبهشت ماه با سخنرانی ریاست جامعه المصطفی و استادان و صاحبنظران مربوطه در سالن عارف الحسینی این مجتمع برگزار می شود.

مرادخانی با بیان اینكه تحقیق و پژوهش پیرامون دیدگاه ها و نظرات شرق شناسان غربی در جامعه المصطفی سابقه چند ساله دارد، اظهار داشت: این موسسه جهانی همواره كوشیده است تا موضوعات پایان نامه های كارشناسی ارشد و دكترای این آموزشگاه را به سمت این موضوع هدایت كند كه در این مراسم تعدادی از پایانامه های نوشته شده معرفی می شوند.

وی با بیان اینكه تا كنون حدود ۳۰ چكیده مقاله به دبیرخانه علمی ارایه شده است، اظهار داشت: فرصت ارایه این چكیده مقالات تا مهر ماه تمدید شده و از آن زمان باید اصل مقالات ارایه شود.

وی با بیان اینكه برای این همایش سفارش تهیه حدود ۴۰ مقاله پیرامون موضوعات و محورهای خاص نیز داده شده است، اظهار داشت: علوم قرآنی،روش شناسی مطالعاتی مستشرقان و همچنین زبان، ادبیات و ساختار قرآن محورهای اصلی این همایش را تشكیل می دهند.

این پژوهشگر دینی با ابراز امیدواری از نتایج برگزاری این همایش اظهار داشت: این همایش مقدمه ای برای دیگر همایش های در دست برگزاری در سال های آینده با عناوینی از قبیل حدیث و مستشرقان ، اهل بیت  و مستشرقان و همچنین تشیع و مستشرقان خواهد بود.

معاونت پژوهشی مجتمع امام با بیان اینكه ۱۷ مركز علمی این مجتمع را در برگزاری این همایش یاری رسانده اند، خاطرنشان كرد: همایش اصلی قرآن و مستشرقان در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcg.z93rak97qpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما