پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : 6813

نشست مدیران موسسات قرآنی برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: نشست مشترک مدیران موسسات قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در مجتمع فرهنگی هنری شهید لواسانی برگزار شد.
نشست مدیران موسسات قرآنی برگزار شد
به گزارش قم نیوز، محمد انصاری راد، دبیر هیات رسیدگی به مراکز قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست در سخنانی گفت: هم اکنون یک هزار و ۲۰۰ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند.

انصاری راد افزود: با رویکرد جدید دولت به وضعیت فرهنگی کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص مباحث فرهنگی و قرآنی اهتمامی جدی دارد و در مقایسه با ۱۰ سال قبل تحول چشمگیری در رشد موسسات قرآنی داشته ایم.

وی ابرازداشت: هم اکنون حدود یک هزار و ۶۰۰ متقاضی تاسیس موسسات قرآنی در کشور وجود دارند که از این تعداد ۱۳۰۰ موسسه از مرحله مصاحبه عبور کرده اند و ۲۵۰ موسسه هم پروانه فعالیت خود را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: شهر قم نیز ۱۲ پرونده متقاضی تاسیس موسسات قرآنی را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارا است و هم اکنون شش پرونده نیز در این استان پروانه فعالیت خود را دریافت کرده اند.

انصاری راد خاطر نشان کرد: در سال ۹۱ بنا داریم سرعت صدور مجوز را با زمان کمتری انجام دهیم و این درحالی است که برخی موسسات نزدیک به یک یا دو سال منتظر پیگیری اتوماسیون اداری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند.

در ادامه این نشست، اختصاص تسهیلات و حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور از فعالیت های این حوزه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

مسوول اداره حمایت های مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: موسسات فرهنگی قرآنی که تاییدیه اماکن آن ها به دست ما رسیده می توانند از کمک هزینه خرید تجهیزات اعطایی مرکز هماهنگی ، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی استفاده کنند.

محمد حسین فدوی ابراز داشت: کمک هزینه رهن نیز از دیگر تسهیلات مرکز ترویج فعالیت های قرآنی به شمار می رود که موافقت اصولی حداقل شرط برای صدور مجوز کمک رهن به شمار می رود.

وی ادامه داد: سقف تسهیلات رهن به موسسات فرهنگی قرآن و عترت نیز نیمی از هزینه ودیعه ساختمان موسسه مطابق اجاره نامه رسمی است.

وی گفت: کمک هزینه خرید تجهیزات نیز از دیگر کمک های مرکز ترویج فعالیت های قرآنی است که شرط دریافت آن توسط موسسات دارا بودن تاییدیه اداره اماکن ناجا و صدور نامه ثبت است و برمبنای امتیاز بندی مشخصی مبلغ کمک تجهیزات تعیین می شود.

فدوی در مورد مبنای محاسبه امتیاز برای دریافت کمک هزینه خرید تجهیزات گفت: عمده امتیاز را عملکرد آموزشی مدرسه بر مبنای قرار دادهای آموزشی تعیین می کند و دومین شاخصه امتیاز دهی زیربنای ساختمان موسسه است که به فرا خور وسعت امتیازات متفاوت به موسسات فرهنگی قرآن و عترت داده می شود.

ارائه و بررسی آخرین طرح‌های مرکز و موسسات قرآنی، تبادل نظر در خصوص تسهیل در روند صدور مجوز موسسات قرآنی، هماهنگی و برنامه ریزی‌های لازم در برگزاری همایش فعالان قرآنی و تعیین شرایط و شاخص‌های معرفی مربی نمونه قرآنی از برنامه های نشست موسسات قرآنی قم بودند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcj.vemfuqeotsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما