يکشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : 68358
منبع : خبرگزاری فارس
جاکارتا 2018

امیر مهدی زاده: در فینال با رئیس جمهور اندونزی می جنگیدم!

قم نيوز : کارته کای قمی پس از شکست در فینال بازی های آسیایی 2018 اندونزی گفت: مشکل این بود که من در بازی نهایی، تنها با ورزشکار اندونزی مبارزه نمی کردم؛ بلکه با رئیس جمهورشان که در سالن حاضر بود می جنگیدم.
امیر مهدی زاده: در فینال با رئیس جمهور اندونزی می جنگیدم!
امیر مهدی زاده: در فینال با رئیس جمهور اندونزی می جنگیدم!
به گزارش قم نیوز امیر مهدی زاده در ارتباط زنده تلویزیونی از جاکارتا گفت: بازی را همه دیدند. من هر فنّ و تکنیکی که بلد بودم، روی این حریف پیاده کردم؛ ولی مشکل این بود که من فقط با او مبارزه نمی کردم، بلکه باید با کل کشور اندونزی و رئیس جمهورشان می جنگیدم؛ در هر صورت یک مدال طلا را از کشور ما گرفتند و به اندونزی تقدیم کردند.

وی افزود: بیشترین ناراحتی من برای خانواده ام است، به ویژه همسر و فرزندم چراکه به پسر کوچکم قول مدال طلا را داده بودم.

همچنین شهرام هروی، سرمربی تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران هم در این ارتباط زنده با تأیید سخنان مهدی زاده گفت: امیر امروز و در همه مسابقاتش فوق العاده بود و به هر حال اگرچه حضور رئیس جمهور اندونزی در سالن، بر عملکرد فنی او تأثیر نگذاشت اما سبب شد تا سایر عوامل و و بویژه داوران از این حضور تأثیر بگیرند.

وی ادامه داد: متأسفم که برای بار دوم است که این اتفاق برای امیر در بازی های آسیایی می افتد چراکه یکبار دیگر هم در گوانگ ژو چین 2010 بود که حق امیر مهدی زاده را خوردند.

محسن آشوری دبیر فدراسیون کاراته هم در این ارتباط بیان کرد: به نظر من سناریویی بسیار قوی برای قهرمانی اندونزی در این وزن بسته بودند تا از امیر کاراته ایران عبور کنند. مرحله اول این سناریو این بود که همه حریفان جدی در این وزن را در یک طرف جدول قرار دادند و ورزشکار اندونزی را به سوی دیگر جدول بردند تا به راحتی بتواند به فینال برسد. مرحله دوم هم این بود که دقایقی قبل از بازی، صندلی های بخش VIP سالن محل برگزاری مسابقه را برای رئیس جمهور اندونزی خالی کردند که در آن لحظه، نگرانی من هم بیشتر شد. باید عرض کنم که اینگونه اتفاقات برای ورزش جهان خوب نیست و امیدواریم که کمتر شاهد چنین صحنه هایی در ورزش باشیم.

فینال وزن منهای 60 کیلوگرم کاراته بازی های آسیایی دقایقی پیش با نتیجه 9 بر 7 به سود ورزشکار اندونزیایی اعلام شد و امیر مهدی زاده پس از کسب مدال نقره خود بر روی سکو این مدال را به نشانه اعتراض از گردن خارج کرد.

وی همچنین در ادامه این اعتراض و با چهره ناراحت، حاضر نشد تا روی سکوی اول برود و با ورزشکار اندونزیایی عکس یادگاری بگیرد.

در این وزن ورزشکاران ازبکستان و مالزی هم به نشان برنز مشترک رسیدند.

کسب این مدال طلا برای اندونزی بسیار مهم بود؛ چراکه آنان را به یازدهمین مدال طلای کاروان خود رساند تا فاصله آنان با کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران به سه مدال طلا برسد.

تاکنون کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران با کسب 14 مدال طلا، 13 مدال نقره و 9 مدال برنز در مکان چهارم جدول توزیع مدال ها قرار دارد و اندونزی با 11 طلا، 12 نقره و 19 برنز در رده پنجم است و به صعود به رده چهارم می اندیشد.

در این جدول، کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی با فاصله زیاد نسبت به بقیه کشورهای آسیایی در رده های اول تا سوم هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjotem.uqeoizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما