سه شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 68458
منبع : خبرگزاری مهر
طی سال جاری انجام شد؛

ثبت ۱۰۴ مورد تخلف زیست محیطی در قم

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: طی پنج ماهه ابتدای سال جاری ۱۰۴ مورد تخلف زیست محیطی در استان قم ثبت شده که ۲۲ مورد منجر به محکومیت قطعی شد.
ثبت ۱۰۴ مورد تخلف زیست محیطی در قم
ثبت ۱۰۴ مورد تخلف زیست محیطی در قم
به گزارش قم نیوز سیدرضا موسوی ظهر سه‌شنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران که در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم برگزار شد، با اشاره به عملکرد پنج ماهه این اداره کل اظهار داشت: طی پنج ماهه ابتدای سال جاری در قم ۱۰۴ مورد تخلف زیست محیطی در زمینه طبیعت و انسان ثبت شده که ۲۲ مورد آن به محکومیت قطعی رسیده است.

وی بیان داشت: طی پنج ماه گذشته ۶۰ مورد استعلام از محیط زیست برای بهره‌برداری در حوزه‌های مختلف از جمله صنعتی شده که فقط با ۵۹ مورد آن موافقت شد. همچنین برای تأسیس ۱۲۵ واحد صنعتی استعلام صورت گرفت که با یک مورد آن موافقت زیست محیطی انجام نشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم عنوان کرد: ۲۵۰ پایش برای نظارت بر واحدها شده که منجر به ۸۰ اخطاریه در زمینه فاضلاب، پسماند و آلودگی شد.

به ۲۹ مورد اخطاریه توجهی نشد

وی در این باره ادامه داد: به ۲۹ مورد اخطاریه توجهی نشد که ۱۳ مورد آن پرونده محکومیت قطعی، ۱۰ پرونده در حال بررسی و پنج پرونده برائت از محکومیت به همراه داشت.

موسوی تصریح کرد: طی پنج ماهه ابتدای سال از پنج بیمارستان در زمینه بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی، پزشکی و پسماند بازدید صورت گرفت.

وی بیان کرد: در حوزه طبیعی، ۲۴ تخلف وجود داشت که برخی با اخطار و پیشگیری برطرف شد و ۱۴ مورد تشکیل پرونده صورت گرفت. سه پرونده نیز در حال بررسی بوده که ۹ مورد محکومیت قطعی و دو پرونده نیز برائت شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaayni.49nam15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما