چهارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 68481
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
شهردار منطقه هفت قم:

ساختار و بسته‌های تشویقی مناسب برای نوسازی بافت فرسوده شکل نگرفته است

قم نيوز : شهردار منطقه هفت قم گفت: هنوز ساختار و بسته‌های تشویقی مناسب برای نوسازی بافت فرسوده شکل نگرفته است.
ساختار و بسته‌های تشویقی مناسب برای نوسازی بافت فرسوده شکل نگرفته است
ساختار و بسته‌های تشویقی مناسب برای نوسازی بافت فرسوده شکل نگرفته است
به گزارش قم نیوز علیرضا اقبالیان با اشاره به وسعت محدوده بافت فرسوده در منطقه هفت، اظهار کرد: مشکلات عدیده ای در این بافت وجود دارد، شهروندان خودشان استقبال دارند که به سمت نوسازی ملک‌های خود اقدام کنند اما یکسری تعهدات را نیز باید دولت و شهرداری انجام دهد تا این مهم نمود بیشتری داشته باشد.
شهردار منطقه هفت قم با تاکید بر اینکه هنوز ساختار و بسته‌های تشویقی مناسب برای نوسازی بافت فرسوده شکل نگرفته است، تصریح کرد: صرفاً شهرداری در این زمینه ورود پیدا کرده است و با ارائه رایگان پروانه ساخت شهروندان ساکن در این مناطق را تشویق به ساخت بنای جدید می‌کند.
اقبالیان اضافه کرد: در این میان شهروندان توقع دارند که دولت نیز به تعهدات خود در این زمینه توجه کرده و یاری رسان شهروندان این مناطق باشد و وام مسکنی که بانک مسکن ارائه می‌کند میزان سود آنرا طبق تعهد خود کاهش داده و به نحوی کمک کننده و محرک مناسبی برای تشویق در این زمینه باشد.
وی تصریح کرد: عدم ایجاد انگیزه مناسب برای ساکنان این مناطق به دلیل سود نزدیک 18 درصدی بانک مسکن برای ساخت باعث شده است که شهرداری نیز در زمینه توسعه و تعریض هسته مرکزی شهر که مسئله بسیار مهم برای این مناطق است کاملا موفق نبوده و هم وجود این ساختمان‌های فرسوده در صورت بروز حوادث طبیعی مانند زلزله، امکان امداد رسانی و... را به حد بسیار پایینی در این مناطق کاهش خواهد داد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgqt93.ak9774prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما