چهارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب : 68488
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت غمخوار مردم باشد

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه روحانیت باید غمخوار مردم باشد، گفت: دولت‌ها و مسئولان ممکن است اشتباه کنند، بنابراین روحانیت برای دفاع از اشتباه‌های مسئولان آبرو نگذارد.
روحانیت غمخوار مردم باشد/توجه به فضای مجازی برای نشر عقاید اسلامی
روحانیت غمخوار مردم باشد/توجه به فضای مجازی برای نشر عقاید اسلامی

آیت الله علوی بروجردی:
روحانیت غمخوار مردم باشد/توجه به فضای مجازی برای نشر عقاید اسلامی
روحانیت غمخوار مردم باشد/توجه به فضای مجازی برای نشر عقاید اسلامی

قم- استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه روحانیت باید غمخوار مردم باشد، گفت: دولت‌ها و مسئولان ممکن است اشتباه کنند، بنابراین روحانیت برای دفاع از اشتباه‌های مسئولان آبرو نگذارد.

به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمدجواد علوی بروجردی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار ائمه جماعات سادات قم که در آستانه عید غدیر برگزار شد، با اشاره به جایگاه روحانیت در طول تاریخ، اظهار کرد: روحانیت در طول تاریخ وظیفه پدری امت را بر عهده داشته و روحانیون همیشه خود را سپر بلای مردم قرار می‌دادند.

وی با بیان این که روحانیت در طول تاریخ، کنار مردم و غمخوار آنها بوده است، گفت: گاهی وقت‌ها کنار مردم نشستن و به حرف‌های آنها گوش دادن از کمک کردن به آنها مؤثرتر است.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: دولت‌ها و مسئولان ممکن است اشتباه کنند، بنابراین روحانیت برای دفاع از اشتباه‌های مسئولان آبرو نگذارد.

وی تأکید کرد: روحانیت لازم نیست از آبروی خود برای رأی آوردن افراد مایه بگذارد. البته باید مردم را نسبت به شرکت در انتخابات تشویق و ضوابط را بیان کنند اما نباید شخص را معرفی کنند.

آیت‌الله علوی بروجردی با بیان تبعات جبران ناپذیر حمایت روحانیت از کاندیداها اظهار کرد: اگر کاندیدای مورد حمایت روحانیت اشتباه کند و از آبرویی که روحانیت برای او مایه گذاشته کم بشود، سرمایه روحانیت تقلیل می‌یابد.

به گفته وی، مردم اگر به روحانیت احترام می‌گذارند، بیشتر به خاطر آبروی ۱۴۰۰ ساله روحانیت است.

همدرد مردم هستیم

این استاد درس خارج حوزه گفت: ما در کنار مردم و همدرد آنها هستیم و مشکلات مردم را گوش می‌دهیم.

وی با اشاره به پیوستگی روحانیت و مردم در طول تاریخ، افزود: ارزش و جایگاه روحانیت، در کنار مردم بودن است. این مردم هستند که به روحانیت ارزش می‌دهند، ولی گاهی حرف‌های ما مردم را از ما دور می‌کند. باید با عملکرد و مشی و فکرمان، مردم را جذب کنیم و اگر این طور رفتار کنیم، نظام، تشیع و عقاید اسلامی لطمه نمی‌خورد.

آیت‌الله علوی بروجردی با بیان این که مردم باید احساس کنند که روحانیت غمخوار آنهاست، تصریح کرد: امام جماعت مسجد باید به گونه‌ای با مردم رفتار کند و مورد اعتماد آنها باشد که اگر مشکل خانوادگی در هر خانه‌ای به وجود آمد، خانواده‌ها بتوانند به امام جماعت مراجعه و مشکلاتشان را برطرف کنند.

وی با ذکر روش برخی ائمه جماعات موفق در جذب مردم، اظهار کرد: امام جماعت هر مسجد، پدر آن محله است، یعنی مسئولیتی که نسبت به فرزندان خودش دارد، باید نسبت به فرزندان اهالی محل هم مسئولیت داشته باشد.

به گفته این استاد حوزه علمیه قم، روحانیت همانند طبیب حاذق است که باید دنبال درمان دردهای جامعه باشد.

روز تجدید حیات اسلام

آیت‌الله علوی بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود از عید سعید غدیر خم به عنوان روز تجدید حیات اسلام یاد کرد و افزود: رسول گرامی اسلام با وجود همه انکارها و توطئه‌ها، نقطه‌ای را مشخص کردند که راه به بیراهه نرود. ایشان چراغ راهی قرار دادند که مسیر اسلام اصیل ادامه یابد.

وی تأکید کرد: کسانی که خواستند به نام اسلام، اهداف جاهلی خودشان را جاری کنند، با وجود همه ظلم‌هایی که نسبت به خطبه غدیر کردند اما از کتاب خودشان این خطبه و نقطه‌ای که رسول خدا مشخص کردند در طول تاریخ، واضح شد و ادامه پیدا کرد.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که خط اسلام اصیل پیروانی دارد که حقایق را می‌فهمند و درک می‌کنند، گفت: امیرالمومنین(ع) را ۲۵ سال خانه نشین کردند، در حکومت آن حضرت هم مشکلات زیادی برای ایشان به وجود آوردند، افرادی که نام علی را برگزیده بودند قتل عام می‌کردند، برای کسانی که نسب‌شان به امیرالمومنین(ع) می‌رسید حکم مرگ صادر می‌کردند، ۶۰ سال بالای منبر از حضرت علی(ع) ابراز نفرت می‌کردند اما امروز این فرصت برای ما فراهم است که کلام امیرالمومنین(ع) را در جهان نشر دهیم.

آیت‌الله علوی بروجردی، فضای مجازی را فرصت خوبی برای نشر عقاید اسلامی و آموزه‌های اهل بیت(ع) دانست و افزود: میراث ۱۴۰۰ ساله دین را باید به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به بیان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در امور مساجد و ائمه جماعات پرداخت.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdjo09.yt0jj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما