جمعه ۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۵
کد مطلب : 68526
منبع : خبرگزاری فارس
لاریجانی مطرح کرد

دوره تحریم‌ها فرصتی برای بازسازی درونی اقتصاد ایران

قم نيوز : رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دوره ای که به زعم دیگران، دوره فشار است، می‌تواند به دوره ای برای بازسازی درونی بخش اقتصاد کشور تبدیل شود تا تاب آوری این بخش بالا برود.
دوره تحریم‌ها فرصتی برای بازسازی درونی اقتصاد ایران
دوره تحریم‌ها فرصتی برای بازسازی درونی اقتصاد ایران
به گزارش قم نیوز علی لاریجانی عصر امروز در حاشیه بازدید از شرکت فولاد غرب آسیا در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌های این شرکت اظهار کرد: زنجیره‌های تولید در این شرکت به وجود آمده و حتی برای پساب فاضلاب در آن پیش‌بینی‌های لازم شده است تا مشکل زیست محیطی به وجود نیاید و از این پساب دوباره استفاده شود، این کار سنجیده بود.

وی ادامه داد: باید برای توسعه شرکت فولاد غرب آسیا کمک‌های لازم را انجام داد، این شرکت نمونه ای از اقتصاد مقاومتی است و جوانان زیادی در آن مشغول به کار شدند که با روحیه خوبی در حال ابتکار هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید تولید شرکت فولاد غرب آسیا مورد توجه شرکت‌های داخلی قرار بگیرد و این شرکت دارای ظرفیت‌های خوبی برای توسعه است.

لاریجانی با اشاره به وضعیت اقتصادی ایران اظهار کرد: کشورمان اکنون دچار نوسان در زمینه نرخ ارز است و تغییر نرخ ارز مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان به وجود آورد و برای حل این مشکل، بازار ثانویه برای تبادل ارز بین صادرکنندگان و واردکنندگان ایجاد شد، قیمت ارز در این بازار دستوری نیست و علاوه بر بخش پتروشیمی بخش‌هایی همچون فولاد و مس باید ارز خودشان را در آن عرضه کنند.

وی ادامه داد: در شرایطی که اشتغال یکی از مشکلات کشور است، باید به بخش تولید توجه و سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی تامین شود، وضعیت کنونی می‌تواند یک دوره گذار مطلوب باشد و نباید تنها به صورت منفی به آن نگاه کرد، این دوره می‌تواند فرصتی را برای سرمایه گذاری داخلی و ایجاد اشتغال به وجود آورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از پروژه‌های دولتی نیمه تمام را مصوب کردیم که با قیمت متناسب در اختیار مردم قرار بگیرد و تا 10 سال هم از معافیت مالیاتی برخوردار باشد، تشویق‌های دیگر هم در این زمینه در نظر گرفتیم تا شاهد ایجاد اشتغال با واگذاری پروژه‌های دولتی نیمه تمام به مردم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دوره ای که به زعم دیگران، دوره فشار است، می‌تواند به دوره ای برای بازسازی درونی بخش اقتصاد کشور تبدیل شود تا تاب آوری این بخش بالا برود.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcg3n93.ak97x4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما