جمعه ۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 68529
منبع : خبرگزاری فارس
شهردار منطقه هفت قم:

بسته‌های تشویقی مناسب برای نوسازی بافت فرسوده شکل نگرفته است

قم نيوز : شهردار منطقه هفت قم گفت: هنوز ساختار و بسته‌های تشویقی مناسب برای نوسازی بافت فرسوده شکل نگرفته است.
بسته‌های تشویقی مناسب برای نوسازی بافت فرسوده شکل نگرفته است
بسته‌های تشویقی مناسب برای نوسازی بافت فرسوده شکل نگرفته است
به گزارش قم نیوز علیرضا اقبالیان با اشاره به وسعت محدوده بافت فرسوده در منطقه هفت، اظهار کرد: مشکلات عدیده ای در این بافت وجود دارد، شهروندان خودشان استقبال دارند که به سمت نوسازی ملک‌های خود اقدام کنند اما یکسری تعهدات را باید دولت و شهرداری انجام دهد تا این مهم نمود بیشتری داشته باشد.

شهردار منطقه هفت قم با تاکید بر اینکه هنوز ساختار و بسته‌های تشویقی مناسب برای نوسازی بافت فرسوده شکل نگرفته است، تصریح کرد: صرفاً شهرداری در این زمینه ورود پیدا کرده است و با ارائه رایگان پروانه ساخت شهروندان ساکن در این مناطق را تشویق به ساخت بنای جدید می‌کند.

اقبالیان اضافه کرد: در این میان شهروندان توقع دارند که دولت نیز به تعهدات خود در این زمینه توجه کرده و یاری رسان شهروندان این مناطق باشد و وام مسکنی که بانک مسکن ارائه می‌کند میزان سود آن را طبق تعهد خود کاهش داده و به نحوی کمک کننده و محرک مناسبی برای تشویق در این زمینه باشد.

وی تصریح کرد: عدم ایجاد انگیزه مناسب برای ساکنان این مناطق به دلیل سود نزدیک 18 درصدی بانک مسکن برای ساخت باعث شده است که شهرداری نیز در زمینه توسعه و تعریض هسته مرکزی شهر که مسئله بسیار مهم برای این مناطق است کاملا موفق نبوده و هم وجود این ساختمان‌های فرسوده در صورت بروز حوادث طبیعی مانند زلزله، امکان امداد رسانی و... را به حد بسیار پایینی در این مناطق کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjhiem.uqeo8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما