شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : 6857
رکنی خبر داد:

صدور اخطار به ۵۰ واحد صنعتی قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم از صدور اخطار به ۵۰ واحد صنعتی قم جهت رفع آلودگی زیست محیطی خبر داد.
صدور اخطار به ۵۰ واحد صنعتی قم
به گزارش قم نیوز، محمود علی رکنی بیان کرد: در پایش‌های کنترل و نظارت شبانه یگان حفاظت محیط زیست استان قم از واحدهای صنعتی استان در سال جاری حدود پنجاه واحد صنعتی به دلیل عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی و ایجاد آلودگی با اخطاریه کتبی و تذکرات شفاهی مواجهه شدند.

وی ادامه داد: اهمیت پایش‌های شبانه در افزایش اعمال مدیریت زیست محیطی، کنترل و نظارت کار آمد و دقیق تراز فعالیت واحد‌های صنعتی به خصوص واحد‌های آلاینده‌ای است که بدون رعایت موازین و استاندارد‌های زیست محیطی اقدام به فعالیت کرده و موجبات آلودگی محیط زیست را فراهم می‌کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم هدف از پایش‌های شبانه را توجه، ارزش و اهمیت به محیط زیست وسلامت عمومی جامعه دانست و افزود: از فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده که سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازند و موجبات آلودگی محیط را فراهم می‌کنند برای توقف فعالیت آن‌ها تا رفع کامل آلودگی اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: مجموعه نیروهای مدیریتی، کار‌شناسان وماموران اجرایی این اداره کل آمادگی کامل خود را تحت پوشش یگان حفاظت محیط زیست پایش‌ها، کنترل ونظارت شبانه روزی خود را تا حصول شرایط زیست محیطی متناسب با استانداردهای زیست محیطی دنبال خواهند کرد.

رکنی بیان کرد: بیشتر این واحد‌ها آلودگی هوا ایجاد می‌کردند و یا بوی نامطبوعی داشتند که منجر به آلودگی محیط زیست و یا ناراحتی شهروندان شده بود.

وی گفت: به کارخانه‌ها برای نخستین بار به صورت شفاهی تذکر داده می‌شود و مهلتی برای رفع آلودگی آن‌ها در نظر گرفته می‌شود اما اگر در این مهلت رفع آلودگی نکردند در مرحله دوم به صورت کتبی تذکر داده می‌شود و در مرحله سوم نیز آن واحد پلمپ می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.mn-t23n6qftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما