سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 68723
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تشریح کرد:

اقدامات انجام‌شده در راستاي آیین‌نامه اجرايي آمادگي مقابله با گردوغبار

قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از تهيه طرح جامع كمربند سبز و طرح جامع استفاده از پساب در توسعه فضاي سبز جنگلي و كمربند سبز خبر داد.
اقدامات انجام‌شده در راستاي آیین‌نامه اجرايي آمادگي مقابله با گردوغبار
اقدامات انجام‌شده در راستاي آیین‌نامه اجرايي آمادگي مقابله با گردوغبار
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستاي آیین‌نامه اجرايي آمادگي مقابله با گردوغبار، اظهار کرد: در خصوص بند 9 آیین‌نامه تهيه طرح جامع كمربند سبز شهر قم، در حال حاضر در مرحله نهايي تهيه شرح خدمات و انتخاب مشاور است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: تهيه طرح جامع استفاده از پساب در توسعه فضاي سبز جنگلي و كمربند سبز با توجه به وجود زیرساخت‌های موجود(مخازن ذخيره و شبکه تصفيه ولوله گذاري) در بخش‌های قابل‌توجهی از عرصه‌های فضاي سبز نیز در مرحله انجام است.
به گفته جوادیان، در خصوص اخذ نظرات پيشنهادي، اداره كل محیط‌زیست استان ، اداره كل منابع طبيعي استان و اداره كل هواشناسي استان قم جهت لحاظ نمودن در طرح جامع كمربند سبز، مكاتبات لازم صورت پذيرفته که تابه‌حال پاسخي دريافت نگرديده است.
وی با اشاره به هدف‌گذاری‌ها در سند چشم‌انداز شهر قم، ادامه داد: در این زمینه بودجه لازم جهت توسعه فضاي سبز به ميزان بيش از 250 هكتار در سال، به‌شرط ايجاد زمینه‌های همكاري لازم با ادارات و ارگان‌های مربوطه، بالأخص ادارات كل راه و شهرسازي و منابع طبيعي در خصوص واگذاري اراضي مناسب جهت توسعه فضاي سبز اختصاص‌یافته است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به بند 10 آیین‌نامه در خصوص همكاري و مساعدت شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهري در راستاي توسعه فضاي سبز شهري، تصریح کرد: همه نهادهای موردنیاز در اين خصوص را در اختيار سازمان قرار داده و متعاقباً در صورت وجود عرصه‌های موردنظر در پروژه‌های اجرايي آن شركت و يا ساير ارگان‌ها و سازمان‌های فعال شهري اين امكان جهت كاشت و توسعه فضاي سبز وجود دارد، و به نحو مناسب از آن استقبال می‌گردد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfmedv.w6dc0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما