يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۹
کد مطلب : 69438
منبع : خبرگزاری مهر
دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش مطرح کرد؛

هدف شهید بهشتی از نامگذاری دبیرستان «دین و دانش» در قم

قم نيوز : دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: شهید بهشتی برای این که دانش آموزان باور کنند میان دین و دانش ارتباط وجود دارد نام مدرسه‌ای در قم را دین و دانش نهاد.
هدف شهید بهشتی از نامگذاری دبیرستان «دین و دانش» در قم
هدف شهید بهشتی از نامگذاری دبیرستان «دین و دانش» در قم
به گزارش قم نیوز مهدی نوید ادهم در مراسم زنگ مهر که قبل از ظهر یکشنبه در اولین روز سال تحصیلی با حضور مسئولان استان در دبیرستان دین و دانش قم برگزار شد، با اشاره به شخصیت شهید بهشتی اظهار داشت: موسس دبیرستان دین و دانش شهید بهشتی است. کسی که چهار سال در این مکان مدیریت داشته و توانسته انسان‌های بزرگ تاریخ سازی را تربیت کند.

وی بیان داشت: هدف از تأسیس این مدرسه تأمین محلی برای مکتب اسلام بود و چون در دوران طاغوت حاکمیت فرض قرار داده بود که ارتباطی میان دین و دانش نیست و شهید بهشتی برای این که دانش آموزان باور کند ارتباط میان دین و دانش وجود دارد نام مدرسه را دین و دانش نهاد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش عنوان کرد: این مدرسه در زمینه تربیتی و علمی تاکنون دستاوردهای خوبی داشته و در سال اول تأسیس همه دانش آموزان آن در کنکور پذیرفته شدند.

وی ادامه داد: منظم بودن‏، فهم عمیق و به روز از دین داشتن، صلابت و جدی و هدفمند بودن از ویژگی‌های بارز شهید بهشتی بود. کسی که به زبان عربی، انگلیسی و آلمانی در آن زمان مسلط بود.

نوید ادهم در ادامه با اشاره به مصوبه‌ای در آموزش و پرورش ابراز کرد: مصوبه‌ای تحت عنوان مدارس ماندگار وجود دارد که این مدرسه نیز جزو چنین مدارسی عنوان شده است.

وی افزود: از مدارس دیگر ماندگار در قم می‌توان به مدرسه امام صادق(ع) و شیخ صدوق اشاره کرد. 
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjoxem.uqehtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما