سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : 69765
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز:

فضای سبز شهر قم 50 درصد کم‌آبیاری دارد

قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه در حال حاضر فضای سبز شهر قم 50 درصد کم‌آبیاری دارد، گفت: در برخی عرصه‌ها شهروندان اعتراض دارند که چرا درختان رشد نمی‌کند، دلیل این مساله این است که ما به قدری آبیاری انجام می‌دهیم که درخت نخشکد نه اینکه رشد کند.
فضای سبز شهر قم 50 درصد کم‌آبیاری دارد
فضای سبز شهر قم 50 درصد کم‌آبیاری دارد
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان با بیان اینکه جمع کل آب در اختیار شهرداری قم بالغ بر 8.57 میلیون مترمکعب در سال است، اظهار کرد: سال 94 صورت‌جلسه‌ای با شرکت آب امضا شده که 200 لیتر آب شرب از شبکه آبیاری فضای سبز قطع شده و طبق آن قرار بوده آب منطقه‌ای 13 حلقه چاه معادل 135 لیتر در ثانیه به شهرداری آب بدهد که تفاهم‌نامه هم موجود است اما تا این لحظه از این 13 چاه سه مورد حفر شده و دو مورد هم در حال حفر است و مابقی هنوز مشمول دریافت مجوز نشده است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: مجوز گرفتن برای حفر چاه در شهر قم بسیار مشکل است؛ این چاه‌هایی هم که شهرداری اقدام به اخذ مجوز کرده برای این بوده که ما از آب شرب استفاده نکنیم، ما فضای سبزی در شهر داریم که همین مقدار نیز کم است و آب نیاز دارد.
جوادیان با بیان اینکه در حال حاضر فضای سبز شهر قم 50 درصد کم‌آبیاری دارد، گفت: در برخی عرصه‌ها شهروندان اعتراض دارند که چرا درختان رشد نمی‌کند، دلیل این مساله این است که ما به قدری آبیاری انجام می‌دهیم که درخت نخشکد نه اینکه رشد کند.
وی اظهار کرد: اگر این 135 لیتر توافق شده به شهرداری تخصیص یابد باز هم 39 درصد کم‌آبی خواهیم داشت که اگر پساب به این میزان آب اضافه شود 30 درصد کم‌آبیاری وجود دارد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر صرفه جویی 30 درصدی مصرف آب برای فضای سبز، خاطرنشان کرد: این مصوبه برای کل شهرها یکسان دیده شده درحالی که شرایط شهرها متفاوت است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccpmqe.2bqoe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما