پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 69843
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله اعرافی : آزادی هدایت شده و هوشمند در نظام آموزشی حوزه دنبال می شود

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه آزادی هدایت شده و هوشمند در نظام آموزشی حوزه دنبال می شود گفت: اگر حوزه ای بالنده، انقلابی و پاسخگو داشته باشیم می توانیم به اثرگذاری قابل توجهی در جهان دست یابیم.
آزادی هدایت شده و هوشمند در نظام آموزشی حوزه دنبال می شود
آزادی هدایت شده و هوشمند در نظام آموزشی حوزه دنبال می شود
به گزارش قم نيوز آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در بیستمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در مدرسه عالی امام کاظم(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه مبنای پذیرش در حوزه های علمیه ارتقاء کیفی و توجه به توانمندی های روحی، فکری و شخصیتی است، بیان کرد: وی با اشاره به اینکه به دنبال شتاب زدگی در پذیرش و افزایش کمی نبوده و از کاهش یافتن میزان ورودی ها نگران نیستیم بلکه تلاش می کنیم که افراد ممتاز تربیت شوند.

وی به مسئله استقلال مالی حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: باید به دنبال ایجاد منابع مالی و اقتصادی پایدار باشیم و منابع اعتباری خود را تا حد ممکن از این بخش تامین کند.

مدیر حوزه های علمیه از آماده شدن برنامه 5 ساله حوزه های علمیه خبر داد و گفت: درباره مطالبات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید نیز اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: حوزه انقلابی از نظام تخصصی و نقشه رشته ای برای پاسخگویی به نیازهای دنیای جدید بهره مند است و تحقق این مهم نیازمند زیرساخت هایی است که آرام آرام به دنبال تحقق آن هستیم.

اعرافی در خصوص میزان تعطیلات در حوزه های علمیه تاکید کرد: تعطیلات حوزه های علمیه بیش از سایر مراکز علمی نیست البته باید مراقبت لازم را داشته باشیم که تعطیلات زیادی در حوزه نداشته باشیم.

وی از تصویب طرح پژوهش در سطوح عالی و همچنین تهیه طرح جامع اخلاقی و تربیتی خبر داد و بیان کرد: سنت ژرف حوزه این بود که استاد مشعل فروزان و محور هدایت طلاب بود و به همه ابعاد شخصیتی ایشان توجه می کرد و امروز به دنبال تقویت این سنت ارزنده هستیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه آزادی هدایت شده و هوشمند در نظام آموزشی حوزه دنبال می شود، بیان کرد: این آزادی باید در سطوح مختلف حوزه دنبال شود.

وی تاکید کرد: اگر حوزه ای بالنده، انقلابی و پاسخگو داشته باشیم می توانیم به اثرگذاری قابل توجهی در جهان دست یابیم و برای تحقق چنین امر مهمی، اساتید حوزه در خط مقدم هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjtoem.uqehxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما