يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : 7043
رفیعی محمدی خبر داد:

ادامه اجرای طرح مبارزه با انگل های خارجی دام در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیركل دامپزشكی قم از ادامه اجرای طرح جامع مبارزه با انگلهای خارجی دام در راستای مبارزه با بیماری های مشترك انسان و دام خبر داد.
ادامه اجرای طرح مبارزه با انگل های خارجی دام در استان قم
به گزارش قم نیوز، مهدی رفیعی محمدی اظهار داشت: اجرای سمپاشی رایگان اماكن دامی و دامهای سطح استان از اقداماتی است كه در قالب اجرای طرح مبارزه با انگلهای خارجی دام صورت می گیرد.

وی اضافه كرد: در این طرح شش اكیپ از كارشناسان دامپزشكی حضور دارند و پیش بینی می شود سه میلیون متر مربع از جایگاههای دام سمپاشی شود.

وی با بیان اینكه طرح مبارزه با انگلهای خارجی دام تا اواخر خردادماه ادامه دارد، گفت: اعتبارات اجرای این طرح با استفاده از اعتبارات حوادث استان و عقد قرارداد و مشاركت با بخش خصوصی تامین شده است.

به گفته رفیعی اجرای طرح مبارزه با انگلهای خارجی دام، نقش بسزایی در پیشگیری از بیماریهای مشترك انسان و دام (ccHf ) و كاهش خسارت بیماری های ناشی از انگلهای خارجی دام دارد.

گفتنی است، انگل های خارجی بدن دام به انگل هایی از جمله كنه، كك و جرب گفته می شود كه بر روی بدن دام وجود دارد و باعث انتقال بیماری های خطرناك دامی از قبیل "تیلریوز" و "بابزیوز" و انتقال بیماری مشترك بین انسان و دام مانند تب كریمه كنگو می شود كه ضمن وارد آوردن خسارت سنگین مانند كاهش وزن و تولید، تلفات و هزینه های بالای درمانی را سبب می شود.

خاطرنشان می شود، بهترین راه مقابله با این انگل ها، سمپاشی است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcf.jdeiw6dxmgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما