دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۵۲
کد مطلب : 70578
منبع : خبرگزاری فارس
به مناسبت اربعین حسینی

خیمه «اربعین جهانی دیگر» برپا می‌شود

قم نيوز : خیمه عزاداری هیئت تخصصی استادان و دانش پژوهان علوم انسانی با موضوع «اربعین، جهانی دیگر» در قم و به مدت 10 شب برپا می‌شود.
خیمه «اربعین جهانی دیگر» برپا می‌شود
خیمه «اربعین جهانی دیگر» برپا می‌شود
به گزارش قم نیوز این هیئت تخصصی به همت مؤسسه علمی فرهنگی آفاق حکمت و به صورت درس‌‌گفتار با حضور جمعی از استادان و دانش آموختگان انقلابی حوزه و دانشگاه در رشته های علوم انسانی برگزار می‌شود.

عبدالرحیم جعفریان، مسؤول آموزش و امور دانش پژوهان مؤسسه علمی فرهنگی آفاق حکمت به خبرنگار فارس گفت: ما در این مؤسسه، درس‌گفتارهای متنوع و مختلفی را به مناسبت‌های مختلف و در طول سال برگزار می‌کنیم اما برنامه «اربعین، جهانی دیگر» در حقیقت نخستین برنامه هیئت گونه است که علاوه بر ارائه بحثی تخصصی درباره حماسه حسینی و اربعین حسینی، همراه با مرثیه خوانی خواهد بود.

وی ادامه داد: این برنامه از ساعت 20 تا 21 شب‌های یکشنبه ششم آبان ماه تا سه شنبه پانزدهم همین ماه تداوم خواهد داشت و حجج اسلام حکمت نیا، علیرضا شجاعی، احمد مبلغی، احمد رهدار، حبیب الله بابایی، شمس الله مریجی، نجف لک زایی، سید محمدمهدی میرباقری، محسن الویری و محمدرضا جباری در آن به ارائه بحث درباره ابعاد مختلف اربعین حسینی بویژه از بُعد جامعه شناختی خواهند پرداخت.

جعفریان با بیان اینکه این هیئت عملا در قالب کلاس تخصصی و با حضور دانش پژوهان و دانشجویان و طلاب برگزار می شود افزود: با توجه به تجربیاتی که از برگزاری همایش اربعین در دو سال گذشته به دست آمده است امسال تصمیم بر این شد که در یک برنامه هیئت گونه و در 10 شب، موضوع اربعین حسینی را از منظرهای گوناگون و از بیان استادان ارجمند علوم انسانی حوزه و دانشگاه به مورد بررسی قرار دهیم که امیدواریم این برنامه مورد توجه پژوهشگران ارجمند قرار گیرد.

علاقمندان برای حضور در این برنامه می توانند به نشانی قم، 45 متری شهید صدوقی (ره)، ابتدای بلوار عطاران، شماره 51، طبقه منفی یک مراجعه کنند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcg7n9u.ak9zu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما