چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 70623
منبع : خبرگزاری فارس

اربعین چالشی برای باورهای پست مدرن غرب

قم نيوز : اربعین میدانی برای تمرین از خود گذشتن، به خدا رسیدن و سیر الی الله است و با تمام تار و پودهای مادی، نظام فکری منحرف، استثماری و استعماری به مقابله پرداخته و به طور عملی همه مفاهیم و باورهای دنیای صنعت زده و پست مدرن غرب را به چالش کشیده است.
اربعین چالشی برای باورهای پست مدرن غرب
اربعین چالشی برای باورهای پست مدرن غرب
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام مرتضی سلطانی: اربعین در سال‌های اخیر تجلی دیگری در امتداد انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله خامنه‌ای پیدا کرده و در واقع مسیر اربعین از سمت نجف به کربلا مسیر حرکت به سمت معنویت و اسلام ناب است.

شاهد این امر هستیم که اربعین حسینی فارغ از هر نژاد، قوم و زبان در مسیر عدالت‌طلبی، حق‌خواهی و آرمان‌های سیدالشهدا(ع) نمود و تجلی دلربایی پیدا کرده است.

در سال‌هایی که امپراتوری رسانه در عالم انسان‌ها را در گیر و دار چرخ دنده‌های تمدن مادی غرب قرار داده و در یک نظام فرسایشی انسان‌ها را به سمت استهلاک و دوری از معنویت و دین دعوت می‌کند اربعین به سمت معنویت و حرکت به سیر الی الله برمی‌گرداند.

امروز در برابر آنچه در دنیا شکل گرفته و با برنامه‌ریزی دنیای غرب حرکت زندگی مادی و معنوی بشر را بر مدار اومانیسم، اصالت لذت، خودخواهی و رذایل اخلاقی بزک شده انسان می‌کشانند. اربعین حسینی در مسیر هدایت قلبی و فطری انسان‌ها حرکت جدیدی در بازگشت به مسیر توحید و خدامحوری است.

مسیر اربعین مسیر خداباوری و خدامحوری است که می‌توانیم در تجلی فراموشی خودخواهی‌ها و لذت در مهرورزی به دیگران و عشق‌ورزی به مردم مشاهده کنیم.

کسی که در روزگاری در تلاطم و فشارهای مادی و تنگناهای اقتصادی قرار دارد نان سفره خود را با دیگران بدون چشمداشت تقسیم می‌کند در امتداد پیام ایثار و گذشت سیدالشهدا(ع) و اهل بیت(ع) نوعی ایثار، گذشت و فداکاری را تجربه می‌کند.

 مسیر کربلا مسیری است که انسان امروزه به طور فطری به سمت آن گرایش پیدا کرده است. اربعین نماد توحید محوری است و امروز شاخصی برای خداباوری و در واقع یک تجلی از حرکت و بازگشت انسان به سمت فطرت و معنویت محسوب می‌شود.

اربعین میدانی برای تمرین از خود گذشتن، به خدا رسیدن و سیر الی الله است و با تمام تار و پودهای مادی، نظام فکری منحرف و استعماری به مقابله پرداخته و به طور عملی همه مفاهیم و باورهای دنیای صنعت زده و پست مدرن غرب را به چالش کشیده است.

اربعین نور الهی و طلوع مجددی است که امام حسین(ع) بر قلوب همه انسان‌های عالم تاباندند و نورانیت و شعاع اثرگذاری این نور روز به روز وسعت بیشتری پیدا می‌کند.

اربعین طلوع فکری از سوی پروردگار است. اگر هر انسانی در هر گوشه‌ای از عالم در معرض این نور قرار گیرد بدون تردید در برابر آن خضوع می‌کند و آثار کربلا و حرکت سیدالشهدا(ع) را بر جان خود احساس می‌کند.

 اربعین دارای پارامترها و مؤلفه‌هایی است که جریان فکری و رسانه‌ای غرب را به چالش کشانده و از ترس اثرگذاری عمیق بر وجود انسان به مقابله ناجوانمردانه با این حرکت عظیم پرداختند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchx-nq.23nvidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما