يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۶
کد مطلب : 70952
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم:

ارز 4200 تومانی به واردات پنل‌های خورشیدی تخصیص نمی‌یابد

قم نيوز : مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم گفت: تخصیص ارز 4200 تومانی برای واردات پنل‌های خورشیدی امکان پذیر نیست و پیشنهاد استفاده از پنل‌های تولید داخل برای احداث نیروگاه برق خورشیدی مطرح شده است.
ارز 4200 تومانی به واردات پنل‌های خورشیدی تخصیص نمی‌یابد
ارز 4200 تومانی به واردات پنل‌های خورشیدی تخصیص نمی‌یابد
به گزارش قم نیوز مهدی آهنین پنجه عصر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری قم با اشاره به افتتاح نیروگاه‌های خورشیدی در استان قم اظهار کرد: دیروز یک نیروگاه برق خورشیدی به نام غدیر با 37 هزار پنل خورشیدی در جاده کوه سفید افتتاح شد که 10 میلیون یورو سرمایه گذاری برای احداث و بهره برداری آن  صورت گرفت.

وی ادامه داد: مساحت زمین نیروگاه برق خورشیدی غدیر 20 هکتار است و این نیروگاه به ردیاب خورشیدی مجهز است و به همین دلیل راندمان آن 15 درصد بیشتر از نیروگاه‌های مشابه است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم افزود: تخصیص ارز 4200 تومانی برای واردات پنل‌های خورشیدی امکان پذیر نیست، پیشنهاد استفاده از پنل‌های تولید داخل برای احداث نیروگاه برق خورشیدی مطرح شده و احتمال افزایش قیمت تضمینی خرید برق خورشیدی وجود دارد.

آهنین پنجه با اشاره به موانع احداث نیروگاه CHP در استان قم اظهار کرد: یک نیروگاه CHP با ظرفیت 25 مگاوات در استان در دست احداث است و در صورت برطرف کردن موانع پیش روی این پروژه از سوی شهرداری قم امکان بهره برداری از آن در زمان کوتاهی وجود دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccioqm.2bqxp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما