سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : 71250
منبع : خبرگزاری فارس
یادداشت

تفرقه‌افکنان بر طبل اختلاف شیعه و سنی می‌کوبند

قم نيوز : نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بدون تردید تفرقه‌افکنان اصل اسلام و معارف آن‌ را مانع سلطه فرهنگی و مادی خود می‌بینند که به صورت دائم بر طبل اختلاف می‌کوبند.
حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی
حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی
به گزارش قم نیوز  هفته وحدت از ابتکارهای بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) است که در بعد زمان‌شناسی و مناسبتی بهترین زمان یعنی میلاد نبی اکرم(ص) تعیین شده است که همواره پاسداشت این هفته مورد تأکید ایشان و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بوده و هست.

به واسطه همین ابتکار که برآمده از نگاه عمیق حضرت امام(ره) نسبت به اتحاد و همبستگی مسلمانان است، بسیاری از توطئه‌های دشمنان خنثی شده است.

دشمنان ملت و مذهب با انگیزه‌های سلطه‌جویانه در صدد ایجاد اختلاف میان پیروان مذاهب گوناگون به ویژه پیروان اسلام در کشور اسلامی ما بوده و می‌باشند که در این راستا نگاه واقع‌بینانه پیروان مذاهب را می‌طلبد.

 

تفرقه‌افکنان بر طبل اختلاف شیعه و سنی می‌کوبند


همه به نوبه خود باید حافظ اسلام باشند زیرا بدون تردید تفرقه‌افکنان اصل اسلام و معارف آن‌ را مانع سلطه فرهنگی و مادی خود می‌بینند و به صورت دائم بر طبل اختلاف می‌کوبند به طوری که اتاق فکر معاندان گاهی موضوعی که سبب تحریک شیعه و گاهی موضوعی را که موجب تحریک اهل سنت شود را برجسته می‌کنند و در رسانه‌های خود به آن می‌پردازند که این خود بهترین نشانه برای شناخت نیات شوم آن‌ها است.

 از این‌رو بصیرت و آگاهی که مهم‌ترین عناصر آن شناخت دشمن است در چنین مواردی، نقش بسزایی دارد.

نکته مهم دیگر در رابطه با دو موضوع تقریب مذاهب و تفریق مذاهب است که بی‌شک فرصت‌طلبان از مسئله تفرقه سود می‌برند.

به واسطه تقریب مذاهب و همدلی و هم‌آوایی مسلمانان می‌توان حافظ ارزش‌ها و به ویژه معارف ناب اسلامی بود و البته در فضای اختلاف است که مسائل و معارف اصلی و اصولی فراموش می‌شود و مشاهده نمی‌شود که خسران در ابعاد مختلف را به همراه دارد.

 

پیروان مذاهب تعریف صحیحی از وحدت میان مذاهب داشته باشند

نکته هشدار دهنده این است که برخی که گاه قائل به وحدت و تقریب مذاهب می‌باشند تفاسیر و تعابیری از وحدت می‌کنند که خلاف اصل وحدت است، مانند اینکه می‌گویند مراد از هفته وحدت، وحدت مذاهب نیست و مراد وحدت پیروان مذاهب است و سپس اصول یکدیگر را زیر سؤال می‌برند که این هم نوعی اختلاف‌افکنی ناخواسته است.

به تعبیر بهتر هر چند پیروان مذاهب به ویژه نخبگان آنان باید تعریف صحیحی از وحدت میان مذاهب داشته باشند اما دامن زدن به این مسئله نباید خود سبب تحریک و یا به حاشیه بردن اصل مسئله وحدت اسلامی شود که خوشبختانه در مجامع مختلف به ویژه در کنفرانس وحدت اسلامی این موضوعات از طرف اندیشمندان مذاهب اسلامی به صورت منطقی مورد بحث واقع می‌شود.

 

وحدت میان مذاهب اسلامی ریشه در تاریخ دارد

کلام آخر آنکه مسئله هفته وحدت هر چند در اوایل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از طرف امام خمینی(ره) مطرح شد اما باید توجه داشت که وحدت میان مذاهب اسلامی ریشه در تاریخ هزار ساله و حتی قبل از آن دارد که در کلمات علمای دو طرف به آن پرداخته شده که مراودات و مناظرات مفید علمی را می‌توان در همین حیطه تعریف کرد.

امید است با درایت همگان و با درک شرایط حساس کنونی که جهان اسلام درگیر مسائل مختلفی شده است که جز زیان بر پیکره اسلام عزیز ثمر دیگری ندارد، با همفکری و اتحاد به ویژه وحدت علما، مسیر روشن و نوید بخش اسلام برای پیروان و علاقمندان اسلام هموارتر و معارف ناب آن تابنده‌تر از همیشه در تمام عرصه‌ها، نمود پیدا کند.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdce7w8f.jh8zni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما