دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 71460
منبع : خبرگزاری مهر

رئیس دانشگاه مفید: دانشگاه مفید بیشترین سهم را در پژوهش‌های کشور داشته است

قم نيوز : رئیس دانشگاه مفید با بیان اینکه این دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بهترین کیفیت‌های آموزشی را دارد، گفت: دانشگاه مفید بیشترین سهم را در پژوهش‌های کشور نیز داشته است.
دانشگاه مفید بیشترین سهم را در پژوهش‌های کشور داشته است
دانشگاه مفید بیشترین سهم را در پژوهش‌های کشور داشته است
به گزارش قم نیوز سید مسعود موسوی اردبیلی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به فعالیت‌ها و دستاوردهای دانشگاه مفید پرداخت و اظهار داشت: این دانشگاه در مقطه کارشناسی در ۷ رشته در کارشناسی ارشد با ۱۸ رشته و در دکتری با ۷ رشته دانشجو می‌پذیرد.

مهم‌ترین دغدغه آیت الله موسوی اردبیلی شناسایی اسلام بود

وی دانشگاه مفید را به عنوان مهم‌ترین میراث ماندگار آیت الله العظمی سید عبدالکریم موسوی اردبیلی(ره) دانست و افزود: مهم‌ترین دغدغه این مرجع تقلید شیعیان، شناسایی اسلام در دوران جدید بود.

رئیس دانشگاه مفید با بیان اینکه ما مدعی هستیم اسلام دینی است نه برای ۱۴۰۰ پیش بلکه برای امروز و آینده، گفت: اسلام در کل روابط انسانی نظر دارد که در صورت این ادعا باید پاسخگوی نیازها بشر هم باشد و یکی از دغدغه‌های مرحوم آیت الله اردبیلی حل این مسئله بود که چگونه می‌توان به معنای واقعی کلمه زیست اسلامی داشت و تمام سؤالات در عرصه‌های مختلف را پاسخ داد.

وی با بیان اینکه هدف از تأسیس دانشگاه مفید ایجاد زمنیه پژوهشی و دانشگاهی برای پاسخ دادن به سؤالات دنیای امروز از منظر اسلام است، افزود: در راستای اهداف اولیه دانشگاه تلاش می‌کنیم ان را به عنوان استوانه‌های اصلی مطالعات اسلامی در جهان مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه مفید در طول ۳۰ سال فعالیتی که داشته کارنامه قابل قبولی از خود ارائه کرده است، مطرح کرد: در زمینه‌های مختلف اقتصاد اسلامی، حقوق و بسیاری مسائل دیگر پژوهش‌های خوبی صورت گرفته است.

موسوی اردبیلی با بیان اینکه دانشگاه مفید بیشترین سهم را در پژوهش‌های کشور داشته است، ابراز کرد: از زمان رحلت بنیانگذار دانشگاه آیت الله موسوی اردبیلی احساس وظیفه بیشتری برای ادای دین و تلاش در جهت اهداف دانشگاه صورت گرفته است و در دوسال گذشته دانشگاه در ایجاد فضای آکادمیک و بالا بردن سطح آموزشی دانشگاهی اقدام جدی‌تری صورت داده است.

وی افزود: این دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی مدعی است که بهترین کیفیت‌های آموزشی را از مقطع کارشناسی تا دکترا فراهم کرده و یکی از بهترین فضای‌های تحقیقاتی را نیز برای محققین و پژوهشگران در زمینه علوم انسانی فراهم کرده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchvknq.23nz-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما