سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : 71485
منبع : خبرگزاری فارس
مسؤول بسیج جامعه پزشکی سپاه علی‌ بن‌ ابیطالب خبر داد

اجرای طرح 30 پزشک 30 مسجد در استان قم همزمان با هفته بسیج

قم نيوز : مسؤول بسیج جامعه پزشکی سپاه سپاه علی‌ بن‌ ابیطالب گفت: طرح 30 مسجد 30 پزشک طی هفته بسیج در استان قم به صورت فوق‌العاده اجرا می‌شود.
اجرای طرح 30 پزشک 30 مسجد در استان قم همزمان با هفته بسیج
اجرای طرح 30 پزشک 30 مسجد در استان قم همزمان با هفته بسیج
به گزارش قم نیوز حسین رضایی امروز اظهار کرد: بسیج جامعه پزشکی در صدد ارائه خدمات پزشکی با محوریت گفتمان انقلاب اسلامی با اولویت مناطق محروم است.

وی از اجرای طرح «شهید رهنمون» در مناطق محروم روستایی و شهری توسط بسیج جامعه پزشکی خبر داد و گفت: در قالب این طرح خدمات رایگان پزشکی، بهداشتی، درمانی و مشاوره‌ای به محرومان ارائه می‌شود.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی سپاه علی‌ بن‌ ابیطالب با بیان اینکه طرح شهید رهنمون از سال 1396 تا کنون دنبال می‌شود افزود: در سال گذشته دو تیم خدمات پزشکی در این طرح فعالیت داشتند ولی امسال 15 تیم با این طرح همکاری می‌کنند.

رضایی ادامه داد: 15 منطقه کمتر برخوردار استان قم شناسایی شده است تا 15 تیم خدمات درمانی و بهداشتی به این مناطق اعزام شوند، قرار است این تیم‌ها به مدت چهار سال هر ماه یک‌بار به مردم این مناطق سر بزنند و مسائل درمانی و بهداشتی آنان را پیگیری کنند.

وی عنوان کرد: هر تیم خدمات درمانی از پزشک، پرستار، روانشناس، کارشناس تغذیه و ماما تشکیل شده و هر منطقه حدود 4 هزار الی 5 هزار نفر جمعیت دارد.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی سپاه علی‌ بن‌ ابیطالب بیان کرد: طرح 1000 مسجد 1000 پزشک در کشور در حال انجام است که سهم بسیج جامعه پزشکی در استان قم 30 مسجد در مناطق کمتر برخوردار استان مانند منطقه پردیسان، آذر، کشاورز، نیروگاه، شیخ‌آباد و نوبهار است.

رضایی اذعان کرد: طرح 30 مسجد 30 پزشک طی هفته بسیج در استان قم به صورت فوق‌العاده اجرا می‌شود.

وی از ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران اربعین به صورت هر ساله در محل قرارگاه اربعین در استان واقع در مصلای قدس توسط اعضای بسیج جامعه پزشکی خبر داد و گفت: امسال خدمات تیم درمانی طی 20 روز به صورت شبانه‌روزی به 12 هزار نفر از زائران اربعین ارائه شد که حدود 150 میلیون تومان برای داروهای زائران که به صورت رایگان در اختیار آنان قرار گرفت هزینه شد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcene8f.jh8zvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما