سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : 71699
منبع : خبرگزاری فارس

320 برگزیده قرآنی جامعه حراستی کشور در قم گِرد هم می آیند

قم نيوز : دبیر هشتمین دوره مسابقات سراسری جامعه حراستی کل کشور از برگزاری سه روزه این مسابقات در قم خبر داد و تصریح کرد: در این دوره، بیش از 320 برگزیده قرآنی از 31 استان کشور حضور خواهند داشت.
320 برگزیده قرآنی جامعه حراستی کشور در قم گِرد هم می آیند
320 برگزیده قرآنی جامعه حراستی کشور در قم گِرد هم می آیند
به گزارش قم نیوز عزیزالله سعادتی ضمن بیان این مطلب افزود: از آن جا که کلیدواژه «مراقبت» یکی از کلیدواژه‌های دینی و قرآنی و در عین حال در امور حراستی هم یک اصل است از این رو سال‌هاست که برنامه ریزی‌های متنوعی برای آشنایی هرچه بیشتر پرسنل حراستی در کل کشور با قرآن کریم و اُنس با این کتاب آسمانی انجام شده که یکی از این برنامه‌ها، برگزاری مسابقات قرآنی در بین بیش از 8 هزار نفر کادر حراستی در کل کشور است که در وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف مشغول خدمت هستند.

وی همچنین ادامه داد: هر ساله و پس از برگزاری مسابقات مقدماتی در نهادها و دستگاه‌های مختلف و در بین نیروهای حراست، برگزیدگان در مسابقات سراسری گِرد هم می‌آیند که هشتمین دوره آن از امروز، سیزدهم آذر ماه و به مدت سه روز در شهر مقدس قم خواهد بود در حالی که مسابقات دوره‌های گذشته هم در استان‌هایی مانند اصفهان و خوزستان برگزار شده است.

سعادتی درباره رشته‌های این مسابقات اظهار کرد: مسابقات سه روزه در قم مربوط به رشته‌های شفاهی قرآنی است؛ چراکه رشته‌های کتبی مانند رشته‌های معارفی و تفسیری، در زمان دیگری برگزار می شود. البته رشته‌های شفاهی شامل رشته حفظ قرآن کریم به تفکیک حفظ یک جزء، سه جزء، پنج جزء، ده جزء و تا حفظ کل قرآن کریم است و در کنار این رشته، رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، تواشیح و هم خوانی و همچنین رشته دعاخوانی هم جزو رشته‌های هشتمین دوره این مسابقات است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار درباره حضور افراد خانواده‌های جامعه حراستی کشور در این مسابقات تصریح کرد: برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای است که افراد خانواده‌های جامعه حراستی کشور نیز در مسابقات رشته‌های مختلف قرآنی و حدیثی – که به صورت حضوری یا غیرحضوری برگزار می‌شود – حضور داشته باشند؛ از این رو در این دوره از این مسابقات در قم، برخی از همسران همکاران و فرزندان آنان هم حضور دارند که مسابقات آنان بین خودشان و به صورت مجزّا برگزار و داوری می‌شود.

دبیر این دوره از مسابقات قرآنی با بیان اینکه داورانی از قم مانند محمدعلی دهدشتی، حیدر کسمایی و علی علیزاده در این مسابقات به قضاوت می‌پردازند عنوان کرد: برای شرکت کنندگان در این دوره، برنامه‌های جنبی هم در نظر گرفته شده است که دیدار با برخی از مراجع و علما مانند آیت الله جوادی آملی و همچنین زیارت روزانه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران به همراه برپایی نمایشگاه نرم افزارهای قرآنی، بخشی از این برنامه‌هاست.

سعادتی اضافه کرد: آمارها نشان می دهد که جامعه حراستی کل کشور، هر سال نسبت به سال قبل، استقبال بهتری از این حرکت قرآنی داشته اند که این امر جای خرسندی دارد.

وی در پایان تصریح کرد: برگزیدگان این دوره از مسابقات سراسری، این امکان را نیز به دست می‌آورند تا در مسابقات برگزیدگان قرآنی جامعه اطلاعاتی کشور نیز حضور پیدا کنند و تجربه دیگری بر تجربیات خود بیفزایند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcb90bz.rhb89piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما