چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : 71733
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله سبحانی مطرح کرد

انتقاد از برخی نوشتارهای طلاب/ فتوای وحیانی بر فتوای عقلانی مقدم است

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید گفت: طلاب و شاگردان مکتب امام صادق(ع) باید در برابر خداوند متعال تسلیم باشند در حالی که برخی از نوشته‌ها حالت غیرتسلیمی داشته که بر خلاف نص قرآن کریم است.
انتقاد از برخی نوشتارهای طلاب/ فتوای وحیانی بر فتوای عقلانی مقدم است
انتقاد از برخی نوشتارهای طلاب/ فتوای وحیانی بر فتوای عقلانی مقدم است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در جلسه درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به اینکه در برخی جراید نوشته شده که باید تبعیض ها بین زن و مرد برداشته شود، بیان کرد: در دین مبین اسلام تبعیض محکوم بوده ولی تفاوت بین زن و مرد وجود دارد.

وی با بیان اینکه ساختمان مزاجی زن با مردم متفاوت است و تفاوت‌ها از این امر نشأت می گیرد، یادآور شد: مسؤولیت‌ها و نقش تعیین شده برای فرد تابع ساختمان مزاجی است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه نباید مصلحت گرایی را بر عقل مقدم کرد، افزود: انسان از نظر درک واقعیت در درجه پایینی قرار داشته و نمی تواند به درک کاملی از واقعیت دست یابد در حالی که خداوند غنی است و باید انسان در برابر خداوند تسلیم باشد و یکی از نشانه‌های تسلیم بودن نیز ایمان داشتن است.

وی با اشاره به اینکه درانجام اعمال اگر بتوانیم فلسفه آن را درک کنیم بهتر است در غیر این صورت باید حالت قضا و تسلیم داشت، افزود: طلاب و شاگردان مکتب امام صادق(ع) باید در برابر خداوند متعال تسلیم باشند در حالی که برخی از نوشته‌ها حالت غیرتسلیمی داشته که بر خلاف نص قرآن کریم است.

آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه فتوای وحیانی بر فتوای عقلانی مقدم است، گفت: بعد از پیامبر گرامی اسلام مصلحت انگیزی شروع شد و نمونه آن حذف برخی از حقوق زکات بود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcae0n0.49n6e15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما