چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب : 71981
منبع : خبرگزاری فارس
عضو انجمن فرهنگی ناشران علمی آموزشی:

ارز دولتی برای کاغذ به نام ناشران و به کام تاجران شد

قم نيوز : عضو انجمن فرهنگی ناشران علمی آموزشی گفت: اعتقاد دارم که باید ارز دولتی از کاغذ برداشته شود، چون گرانی بهتر از فساد است، اکنون ارائه ارز دولتی به واردات کاغذ به کام تاجران و به نام ناشران است.
ارز دولتی برای کاغذ به نام ناشران و به کام تاجران شد
ارز دولتی برای کاغذ به نام ناشران و به کام تاجران شد
به گزارش قم نیوز ابوالفضل جوکار در دیدار آیت‌الله سبحانی با اشاره به وضعیت مدارس تیزهوشان اظهار کرد: در دولت گذشته این مدارس توسعه پیدا کرد، اما در دولت فعلی سازمان سمپاد که مدارس تیزهوشان را اداره می‌کرد، جمع شد، در حالی که نخبه پروری در این مدارس صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: مدارس تیزهوشان ایراداتی داشت، اما جمع کردن این مدارس ایرادش بیشتر است، اکنون فرهنگی رایج شده است که نیازی به ارائه تکلیف در مدارس نیست.

عضو انجمن فرهنگی ناشران علمی آموزشی افزود: سالیانه 130 میلیون جلد کتاب برای دانش آموزان تولید می‌شود و این کار هر سال صورت می‌گیرد، در حالی که در همه جای دنیا این کتاب‌ها دست به دست می‌شوند. اینکه کتاب های درسی در نزد دانش آموزان امانت باشد، ارزش است و اگر این کار صورت بگیرد، هر سال با پول حاصل از صرفه جویی این کار، امکان ساخت یک کارخانه کاغذ در کشور فراهم می شود.

جوکار با اشاره به تخصیص ارز دولتی برای واردات کاغذ اظهار کرد: دولت ارز 4200 تومانی به واردات کاغذ می‌دهد، ولی تاجران کاغذ را با ارز آزاد به فروش می‌رسانند. اعتقاد دارم که باید ارز دولتی از کاغذ برداشته شود، چون گرانی بهتر از فساد است. اکنون اختصاص ارز دولتی به واردات کاغذ به کام تاجران و به نام ناشران است.

وی خاطرنشان کرد: دانش تولید کاغذ از سنگ آهک را در کشور به دست آوردیم تا مانع از قطع درختان برای تولید کاغذ شویم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfy1de.w6dycagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما