چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : 72260
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

رکود در روند تکمیل پروژه مترو به ضرر پیمانکار و پروژه است

قم نيوز : معاون فنی و عمرانی شهردار قم رکود در روند تکمیل پروژه مترو را به ضرر پروژه و پیمانکار دانست و گفت: باید همه دست به دست هم بدهند تا طبق زمان‌بندی که در گذشته صورت گرفته این پروژه به سرانجام رسیده و در اختیار مردم قرار گیرد.
رکود در روند تکمیل پروژه مترو به ضرر پیمانکار و پروژه است
رکود در روند تکمیل پروژه مترو به ضرر پیمانکار و پروژه است
به گزارش قم نیوز علیرضا قاری قرآن در جلسه بررسی مشکلات مترو قم که در سالن جلسات شهرداری قم و با حضور دکتر سقائیان‌نژاد شهردار قم، هاشمی سرپرست استانداری، حجت‌الاسلام والمسملین ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس، دکتر سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و دیگر مسوولان و مدیران این پروژه برگزار شد، با اشاره به وضعیت قراردادی و عمرانی پروژه مترو قم اظهار کرد: قرارداد مترو در سال 97 بالغ بر 447 میلیارد تومان منعقد شده که در طول 14.8 کیلومتر در 14 ایستگاه برنامه‌ریزی شده است؛ ایستگاه A1 در محدوده جمکران خط را به حرم مطهر و در نهایت به ایستگاه قلعه کامکار متصل می‌کند.

وی با بیان اینکه حفاری تونل مسیر مترو به پایان رسیده است، افزود: ایستگاه‌های میدان مطهری تا قلعه کامکار در حال ساخت است و دو ایستگاه در بخش‌هایی اجرا شده است؛ تونل مکانیزه مترو حدفاصل A3 تا A14 بوده و مابقی به صورت دستی صورت خواهد گرفت که به مرور این کار در حال انجام است.

معاون شهردار قم با تاکید بر اینکه مترو در سال‌هایی دچار مسائل اقتصادی شده بود، افزود: به همین خاطر مسائل پروژه در شورای فنی و... مطرح شد و پروسه حدود 1.5 سال طول کشید و نهایتا تصویب شد که پروژه در دو فاز اجرایی شود که فاز اول 6 ایستگاه با یک مابه‌التفاوت در دستور کار قرار گیرد و این مسیر تا پایان سال 97 به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: از سال گذشته بنا بر این گذاشته شد که تا پایان امسال پروژه به بهره‌برداری برسد و در این بین در بخش‌های مختلف کار شروع شد؛ به جز ایستگاه A10 مابقی تحویل پیمانکار شد و دو ایستگاه به صورت روباز و سه ایستگاه نیز به صورت زیرزمینی احداث شد و همزمان مسائل تجهیزاتی و... را پیگیری کردیم.

قاری قرآن اذعان کرد: تا پایان سال 96 پیگیری‌های این بخش را انجام دادیم و بعضا استعلامات آماده مناقصه شد که مصادف با تحریم‌ها و مسائل ارزی شد که مشکلاتی را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه در این مدت بخش عمده عملیات عمرانی ایستگاه‌ها اجرا شده است، تصریح کرد: تامین ناوگان موازی با قرارگاه پیش رفته تا بتوانیم از ظرفیت‌های مختلف روسیه و چین در این زمینه استفاده کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهردار قم با بیان اینکه در قرارداد مترو شرایط طوری پیش‌بینی شده که اکثر تجهیزات جانبی اروپایی است، افزود: ابلاغی در این زمینه انجام شد که اولویت تامین تجهیزات، در راستای اقتصاد مقاومتی تجهیزات داخلی باشد و اگر مشابه داخلی وجود نداشت از کشور چین استفاده شود.

وی رکود در روند تکمیل پروژه مترو را به ضرر پروژه و پیمانکار دانست و افزود: باید همه دست به دست هم بدهند تا طبق زمان‌بندی که در گذشته صورت گرفته این پروژه به سرانجام رسیده و در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgzx9u.ak9x34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما