سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 72509
منبع : خبرگزاری دانشجو
مدیر روابط بین الملل دانشگاه قم:

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه قم و دانشگاه مطالعات بین‌المللی چین منعقد شد

قم نيوز : مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه قم از امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه قم و بزرگترین دانشگاه شانگ‌های خبر داد و گفت: این تفاهم نامه در زمینه تبادل استاد و دانشجو و فعالیت‌های پژوهشی منعقد شده است.
تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه قم و دانشگاه مطالعات بین‌المللی چین منعقد شد
تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه قم و دانشگاه مطالعات بین‌المللی چین منعقد شد
مدیرروابط بین الملل دانشگاه قم:
تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه قم و دانشگاه مطالعات بین‌المللی چین منعقد شد
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه قم از امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه قم و بزرگترین دانشگاه شانگ‌های خبر داد و گفت: این تفاهم نامه در زمینه تبادل استاد و دانشجو و فعالیت‌های پژوهشی منعقد شده است.

به گزارش قم نیوز سیداحمد فاضلی، مدیر روابط بین الملل دانشگاه قم از امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه قم و بزرگترین دانشگاه شانگ‌های خبر داد و گفت: روز گذشته جلسه‌ای با روسای دانشگاه‌های شانگ‌های چین در دانشگاه قم برگزار و طی آن برای تبادلات علمی و آکادمیک تفاهم نامه‌ای امضا شد.

فاضلی با بیان اینکه دانشگاه مطالعات بین المللی شانگ‌های رتبه یک دانشگاه‌های جهان در حوزه ادبیات فارسی را دارد، افزود: در این دانشگاه، رضایی، عضو هیات علمی دانشگاه قم، به عنوان نماینده وزارت علوم ایران مشغول تدریس است.
مدیر روابط بین الملل دانشگاه قم ادامه داد: در این جلسه مقرر شد که در تبادل استاد و دانشجو، فعالیت‌های پژوهشی مشترک و برگزاری سمینار‌ها و تحقیقات مشترک، با یکدیگر همکاری کنیم.

وی با بیان اینکه در این جلسه از مسئولان دانشگاه قم به صورت رسمی دعوت شد تا در جشن هفتاد سالگی این دانشگاه شرکت کنیم، افزود: تخصص این دانشگاه در حوزه زبان و فرهنگ است و دانشگاه قم نیز از ظرفیت حوزه و آموزش زبان فارسی بسیار خوبی برخوردار است که می‌تواند در پژوهش‌هایی در حوزه تصوف، اخلاق و ادبیات با این دانشگاه همکاری کند.

فاضلی امضای این تفاهم نامه را به عنوان زیرساخت توسعه فرهنگی ایران دانست و تصریح کرد: شناخته شدن بار فرهنگی زبان فارسی به واسطه همین زبان اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چنانکه مقام معظم رهبری هم به این نکته که زبان فارسی به عنوان بستر فرهنگی و علمی ما منتقل شود، تأکید دارند.

وی بیان کرد: اگر ما بتوانیم شخصیت‌های فرهنگی و همینطور خود زبان فارسی را به عنوان محور فرهنگ و تمدن در دنیا معرفی و تقویت کنیم، مهم‌ترین سود را در توسعه فرهنگی می‌بریم.

مدیر روابط بین الملل دانشگاه قم با اشاره به اینکه دانشگاه مطالعات بین المللی شانگ‌های نقطه اتصال خوبی برای فرهنگ‌های متعدد است، افزود: در این دانشگاه ۱۲ زبان تا سطح دکترا و بیش از ۱۰۰ زبان به صورت رسمی و غیررسمی آموزش داده می‌شود و حضور در این دانشگاه می‌تواند به عنوان اتصال به یک نقطه محوری اقتصاد دنیا نیز محسوب شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccopqm.2bqix8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما