پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : 72927
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مطرح کرد

اقامه گسترده نماز جمعه در کشور از برکات انقلاب است

قم نيوز : رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه منشا تمام حرکت‌ها مساجد بود و انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شد گفت: صیانت از انقلاب اسلامی با پایگاه‌های اصلی آن که مساجد است، ممکن می‌شود.
صیانت از انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت مساجد / اقامه گسترده نماز جمعه در کشور از برکات انقلاب است
صیانت از انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت مساجد / اقامه گسترده نماز جمعه در کشور از برکات انقلاب است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری ظهر امروز در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در پژوهشکده علامه طباطبایی با اشاره به گستردگی شبکه نماز جمعه اظهار کرد: در بیش از 900 شهر کشور نماز جمعه اقامه می‌شود و اقامه گسترده نماز جمعه از جمله برکات انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: به برکت نماز جمعه در کشور به دستاوردهای زیادی رسیدیم، رهبر معظم انقلاب از نماز جمعه به عنوان نهاد پربرکت مردمی یاد کردند، اکثر حوزه‌های علمیه که پس از انقلاب اسلامی ساخته شدند، به دست ائمه جمعه بوده است و ائمه جمعه در تاسیس دانشگاه‌ها در نقاط مختلف کشور نقش داشتند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه افزود: به دنبال جمع بندی برکات و خدمات نهاد نماز جمعه هستیم تا این موارد را به مردم معرفی کنیم، باید نهاد نماز جمعه متناسب با وضعیت کنونی خودش را تقویت کند و ارتقای کیفیت و شکوفایی آن ضروری است تا نهاد نماز جمعه به اوج مطلوبیت خودش برسد.

حاج علی اکبری کمک حوزه علمیه به نهاد نماز جمعه را ضروری دانست و تصریح کرد: حوزه باید به دنبال پرورش ائمه جمعه باشد و نهاد نماز جمعه برای رسیدن به نقطه اوج نیازمند یاری همه است.

وی ادامه داد: باید وضعیت نمازهای جمعه به لحاظ کمیت و حضور مردم ارتقا پیدا کند، همچنین ارتقاء کیفی نمازهای جمعه هم در دستور کار ما است تا جوانان به این نمازها اقبال پیدا کنند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه افزود: امام جمعه در هر شهری با داشتن نقشه راه و مهارت در اداره شهر باید خط نگه دار فرهنگ آن شهر باشند.

حاج علی اکبری تقویت رویکرد اجتماعی روحانیت به خصوص ائمه جمعه را ضروری دانست و تصریح کرد: سلف صالح روحیه مردمی داشتند و آن‌ها از ارتباط بی‌تکلف با مردم برخوردار بودند، تقویت رویکرد اجتماعی روحانیت به خصوص ائمه جمعه، تقاضای مردم است.

وی ادامه داد: روحانیت در طول تاریخ پناهگاه مردم بودند و به آن‌ها خدمت می‌کردند، شیوه تبلیغی روحانیت دعوت در کنار خدمت بود، روحانیت باید با استفاده از آبروی خود به دنبال حل مشکلات مردم باشند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه افزود: ظرفیت مسجد را دست کم گرفتیم، منشا تمام حرکت‌ها مساجد بود، انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شد و بازگشت به مساجد رویکرد ما است، صیانت از انقلاب اسلامی با پایگاه‌های اصلی آن که مساجد است، ممکن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: صیانت از زی طلبگی در راستای صیانت از انقلاب اسلامی ضروری است و باید زهد در زندگی روحانیت نمایان باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcguy9u.ak9xx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما