پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۴
کد مطلب : 72930
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله اعرافی اعلام کرد

افزایش اختیارات حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها و استان‌ها

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه گفت: سیاست مدیریت حوزه‌های علمیه این است که اختیارات حوزه‌های شهرستان‌ها و استان‌ها بیشتر شود تا این حوزه‌ها بتوانند به خودشان تکیه کنند.
افزایش اختیارات حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها و استان‌ها
افزایش اختیارات حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها و استان‌ها
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در پژوهشکده علامه طباطبایی با اشاره به اهمیت کار حوزویان اظهار کرد: وظیفه حوزویان در صیانت از انقلاب و نظام اسلامی سنگین‌تر از اقشار دیگر است.

وی ادامه داد: فقه ما تاریخی و عمیق است که دستگاه فکری منسجمی دارد، اکنون هم مشعل فقه در حوزه‌های علمیه فروزان است، اما باید به مسائل نو در فقه بپردازیم، توان فقه باید متناسب با نظام اسلامی افزایش پیدا کند و گام‌های بلندتری در این زمینه برداریم.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: ماندگاری انقلاب اسلامی به این است که در حوزه علوم انسانی تئوری‌های بنیادین عرضه کنیم، اکنون یک میلیون دانشجو در کشورمان در رشته‌های علوم انسانی در حال تحصیل هستند، باید این حقیقت را بدانیم که شالوده علوم انسانی بر مبانی غیرالهی استوار است.

آیت‌الله اعرافی ورود حوزه علمیه به عرصه علوم انسانی را ضروری دانست و تصریح کرد: اگر می‌خواهیم اسلام و انقلاب اسلامی را فراسوی مرزها عرضه کنیم، باید نسبت به معرفی بنیان‌های فکری خود بپردازیم.

وی ادامه داد: باید دستاوردهای حوزه‌های علمیه را در چند دهه اخیر گرامی بداریم، در این مدت مرزهای دانش در حوزه‌های علمیه گسترش پیدا کرد، البته باید ضعف‌های حوزه‌ها را هم بپذیریم  و برای از بین بردن این ضعف‌ها تلاش کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: تولید مبانی فکری برای انقلاب اسلامی کار حوزه است، مدیریت حوزه در این راستا طرح‌هایی تدوین کرده و برخی از این طرح‌ها در حال اجرا است. حوزه‌ای که می‌خواهد از انقلاب اسلامی صیانت کند، باید قدرت تولید گفتمان را داشته باشد.

آیت‌الله اعرافی نقش علمای بلاد را در پیشبرد حوزه‌ها در شهرستان‌ها مهم دانست و تصریح کرد: برنامه پنج ساله نخست حوزه علمیه تدوین شده است تا به حوزه در تراز انقلاب اسلامی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: سیاست مدیریت حوزه‌های علمیه این است که اختیارات حوزه‌های شهرستان‌ها و استان‌ها بیشتر شود تا این حوزه‌ها بتوانند به خودشان تکیه کنند، همچنین به دنبال ارتقای کیفی حوزه‌های علمیه در شهرستان‌ها و استان‌ها هستیم، باید اهتمام علمای بلاد به حوزه‌های علمیه باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcawon0.49nue15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما