پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 72934
منبع : خبرگزاری تسنیم

حضور حوزه‌های علمیه در فضای مجازی به‌صورت شبکه‌ای و مؤثر دنبال شود

قم نيوز : دبیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین گفت: حضور مؤثر و شبکه‌ای نیاز حوزه‌های علمیه برای مقابله با تهدیدات موجود در فضای مجازی است.
اجلاسیه جامعه مدرسین| حضور حوزه‌های علمیه در فضای مجازی به‌صورت شبکه‌ای و مؤثر دنبال شود
اجلاسیه جامعه مدرسین| حضور حوزه‌های علمیه در فضای مجازی به‌صورت شبکه‌ای و مؤثر دنبال شود
به گزارش قم نيوز حجت‌الاسلام‌ سعید روستا آزاد عصر امروز در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین که در پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: آگاه‌سازی مردم نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی از مهم‌ترین وظایف این کمیسیون بوده است.

وی افزود: استفاده بهینه از فضای مجازی و بهره‌مندی درست از ظرفیت نهادهای فرهنگی از مهم‌ترین مسائلی بوده که در کمیسیون فرهنگی اجتماعی مطرح‌شده است.

دبیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین گفت: ارائه توصیه و پیشنهاد، مطالبه کمیسیون از مراکز حوزوی و مطالبه از مراکز و نهادهای مختلف نظام از حمله مهم‌ترین رویکردهای موجود در این کمیسیون بوده است.

روستا آزاد با اشاره به اهمیت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود به‌ویژه فضای مجازی برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی استفاده شود، 25 اثر با عنوان تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای رده‌های مختلف تهیه و تدوین‌شده است.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاهی برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و برگزاری نشست‌های علمی با تکیه‌بر اصل مقایسه‌ای و با تأکید بر شبهات مطرح‌شده در جامعه از موضوعات مهمی بوده که باید در سطح حوزه‌های علمیه به‌صورت جدی دنبال شود.

دبیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین با اشاره به اصل مطالبه گری اجتماعی اضافه کرد: نهادهای حوزوی و نهاد نماز جمعه باید به محلی برای شنیدن شدن مطالبه‌های اجتماعی مردم تبدیل شود، فاصله گرفتن برخی از روحانیون از ارزش‌های اسلامی و انقلاب از آسیب‌های پیش روی انقلاب اسلامی است.

روستا آزاد با بیان پیشنهادت ارائه‌شده در راستای صیانت و حفظ انقلاب اسلامی در کمیسیون فرهنگی اجتماعی یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین گفت: محور وحدت در کشور محبت اهل‌بیت(ع) است، جذاب سازی آئین‌های عبادی، تقویت ارتباط با مردم و همراهی با آن‌ها، تأکید بر مشترکات بین مذاهب و مطالبه از مراکز حوزوی، توجه به معیشت مردم، توجه به مناطق محروم، عدالت اجتماعی و حاکمیتی از مهم‌ترین پیشنهادت ارائه‌شده است.

وی تأکید کرد: متأسفانه از ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده درستی نشده و بسیاری از جریانات انحرافی و باطل در این فضا بسیار مؤثر و جریان ساز است، حضور مؤثر و شبکه‌ای نیاز حوزه‌های علمیه برای مقابله با تهدیدات موجود در این بخش است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceeo8f.jh8wxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما