پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : 72937
منبع : خبرگزاری تسنیم

ارائه 48 راهکار مهم برای برون‌رفت حوزه از مشکلات و استمرار انقلاب اسلامی

قم نيوز : دبیر کمیسیون حوزه و روحانیت یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین از تصویب و ارائه ۴۸ راهکار اساسی برای برون‌رفت حوزه‌های علمیه از مشکلات موجود و استمرار و پیشرفت انقلاب اسلامی خبر داد.
ارائه ۴۸ راهکار مهم برای برون‌رفت حوزه از مشکلات و استمرار انقلاب اسلامی
ارائه ۴۸ راهکار مهم برای برون‌رفت حوزه از مشکلات و استمرار انقلاب اسلامی
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ احمد فرخ فال عصر امروز در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین که در پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: در کمیسیون حوزه و روحانیت مطالب ارزنده‌ای موردبررسی و ارزیابی قرارگرفته است.

وی افزود: مطالب و مسائلی که در کمیسیون حوزه و روحانیت مطرح می‌شود از بیش از دو ماه گذشته موردبررسی و دقت نظر قرارگرفته بود، بخش قوت‌ها، آسیب‌های درونی، چالش‌های بیرونی و راهکارها چهار بخش اصلی کمیسیون روحانیت و حوزه بوده است.

دبیر کمیسیون حوزه و روحانیت یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین گفت: در بخش نقاط قوت 20 نقطه امید، در بخش آسیب‌های درون تشکیلاتی 12 نقطه‌ضعف، در بخش آسیب‌های در تعامل با بیرون تشکیلات، نظام و جامعه 13 آسیب و در بخش راهکارها نیز 48 نقطه و راهکار اساسی به تصویب کمیسیون حوزه و  روحانیت رسیده است.

فرخ فال با اشاره به اهمیت مسئله راهکارهای برون‌رفت از مشکلات موجود در حوزه‌های علمیه تصریح کرد: تقویت و تأکید بر عواید اخلاقی، ترویج فرهنگ ساده زیستی، تأکید بر جایگاه اصیل روحانیت به‌عنوان مرجع و ملجأ جامعه، تعامل و ارتباطات حداکثری باشخصیت‌های حوزوی، لزوم برنامه‌ریزی جهت حضور مؤثر و مفید علما در شهرستان‌ها و پاسخگویی شبهات ازجمله راهکارهای ارائه‌شده بود.

وی ادامه داد: تقویت عملکرد روحانیت در ساحت‌های مختلف، رصد تعاملات اجتماعی روحانیت و رسیدگی به چالش‌های موجود، توجه به‌گزینش طلاب ورودی و احراز صلاحیت افراد، حمایت همه‌جانبه از نظام و منویات مقام معظم رهبری، تقویت فرهنگ جامعه در راستای تمدن اسلامی، پرورش نیروهای متخصص در عرصه‌های مختلف، تعریف ساختاری منسجم فرهنگی تبلیغی در نظام حوزه با حضور فعال تمام نهادهای تبلیغی و توجه به اهمیت فضای مجازی از راهکارهای ارائه در کمیسیون حوزه و روحانیت بوده است.

دبیر کمیسیون حوزه و روحانیت یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین ابراز کرد: شناخت مأموریت‌های حوزه، معرفی توانمندی‌های حوزویان، معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی، نقش‌آفرینی در پاسخگویی به نیازهای فراوری انقلاب، هدایت‌گری و کلان نگری نسبت به جریان‌های مختلف کشور و تبیین اسلام ناب محمدی(ص) از دیگر راهکارهای مهم ارائه‌شده در کمیسیون تخصصی حوزه و روحانیت بوده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchqwnq.23nixdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما