شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : 73011
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

تحلیل عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از شرایط کشور

قم نيوز : امروز مردم باید با بصیرت از رهبری و انقلاب دفاع کنند، ببینند که چه کسانی مقصر گرانی و تورم هستند و در ایجاد مشکل برای نظام نقش اصلی را دارند.
تحلیل عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از شرایط کشور
تحلیل عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از شرایط کشور
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام ذوالنوری در جمع طلاب و فضلای شاهرودی مقیم حوزه علمیه قم که درمسجد امام موسی کاظم(ع) منطقه پردیسان قم برگزار شد گفت: در این مدت شاهد فشارهای سنگین و تلاشهای مذبوحانه هستیم تا انقلاب را ناکارآمد جلوه دهند و دستاوردهای آن را نادیده بگیرند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: بعضی دنبال این هستند، بگویند در این کشور نقد نکنید چون مردم ناامید می شوند؛ ولی وقتی پای اصل نظام در میان است، خودشان به دشمن گرا می دهند که این مشکلات در کشور وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با همه این احوالات نمی توان پیشرفت و دستاورد نظام و انقلاب را در مسائل مختلف علمی، خدمات ارتباطی، رفاهی و... بعد از 40 سال نادیده گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: خود کفایی در مسائلی مانند برق، الکترونیک، بنزین، صنایع تبدیلی، خود کفایی در گندم و پیشرفت در مسائل نظامی و دفاعی، سلول های بنیادی، هسته ای و ماهواره از جمله دیگر دستاوردهای انقلاب است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز اگرچه در کشور مشکلات گرانی و تورم است، ولی این گونه نیست که در این کشور هیچ خدمتی نشده باشد.

وی عنوان کرد: دنیا در بده و بستان تحولات علمی و ارتباط با سایر کشورها به جایی می رسد و پیشرفت می کند، ولی این پیشرفت های علمی و ...  نظام مقدس جمهوری اسلامی درحالی بدست آمده که ایران در محاصر اقتصادی، سیاسی و تحریم ها قرار دارد و همه راه های ارتباطی با سایر کشورها بسته شده، اما سؤال این است چرا مشکلاتی مانند گرانی و تورم در کشور وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: دلیل این مشکلات عواملی است که از جمله آن، سوء مدیریت و بی تدبیری مسئولین است که متأسفانه به پای نظام می گذاریم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بی تدبیری مسئولین اجرایی در بحث برجام افزود: در گذشته زمانی که بحث برجام مطرح شد، وضعیت مشخص بود یا آمریکا دربرجام می ماند یا خارج می شود، اوضاع مشخص بود، ولی مشکل این بود که دولت مردان برای تغییر وضعیت اگر برای پسا برجام و نبود اآمریکا، برنامه ای وسنارویی نداشتند.

وی عنوان کرد: عده ای عملا دنبال این هستند کشور  را به سمت چالش ببرند یا وضعیت موجود را نمی فهمند و درک نمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: باید پرسید، به چه علت پیمان پولی با اروپا بستید و معاهده پالرمو را امضاء کردید. در این مدت زمانی وقتی روسیه با ترکیه مشکل پیدا کرده بود، وضعیت برای جایگزینی ایران در بحث  صادرات به کشورهای همسایه آماده بود، ولی   اینکار انجام نشد.

وی عنوان کرد: وقتی خارجی ها خودشان اعتراف به پیشرفت ایران می کنند، ولی در داخل بر طبل ناکارآمدی می کوبند و نظام را مقصر جلوه می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: چرا  در این کشور پیشرفت کردیم، چون در همه مسائل دولت دخالت نمی کرد، روحیه بسیجی و جهادی درمسائل موشکی بود که باعث پیشرفت شد. اگر مسائل دیپلماسی هم با روحیه بسیجی پیش رود، نباید شاهد این مشکلات باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: ولی با این حال می گویند ولی فقیه، مقصر است.  اما چرا رهبری برخورد نمی کند، باید بدانیم ولایت فقیه دارای شأن های چون مرجعیت، فرماندهی کل قوا و رهبری جامعه اسلامی را دارد. در همه این مسائل دست رهبری به شکلهای مختلف بسته است.

وی عنوان کرد: الان به خاطر برجام، 19 هزار سانتریفیوژ جمع شده  و قطعات اسقاطی شده است و قابل استفاده نیست. با جمع کردن همین سانتریفیوژها، 50 درصد هسته ای نابود شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت:  راکتور اراک از بین رفت، دوباره برای رسیدن به آن جایگاه قبلی 13 سال زمان داریم. آمریکا با برجام دستاوردهای زیادی بدست آورد و از برجام بیرون رفت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: این دولت بعضی مسائل را به رهبری تحمیل می کند و امروز در القای این موضوع است  که رهبری چرا ورود نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: امروز مردم باید با بصیرت از رهبری و انقلاب دفاع کنند، ببیند چه کسانی مقصر گرانی و تورم هستند و در ایجاد مشکل برای نظام نقش اصلی دارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: برای اینکه ارز بدست مردم نرسد تا  فشارها بر مردم بیشتر شود، اقداماتی انجام دادند که این هم از دیگر مسائلی است که در ارتباط با سوء مدیریت دولت است.

وی عنوان کرد: از سوء مدیریت آنها این است که در این مملکت 45 میلیارد ذخایر ارزی به تاراج رفته و تنها در بحث طلا 65 تن طلا در مدت زمان دو ماه در این کشور از بین رفته است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: باید بررسی کرد چه کسانی مقصران اصلی تاراج ارز هستند. اینها باید محاکمه شوند نه کسانی که خریدار هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: بعضی می گویند این فشار بر مردم اجباری است؛ چون نتوانستند با برجام به اهدافشان برسد با این تورم و گرانی می خواهند مردم را در مقابل رهبری قرار دهند.

وی عنوان کرد: معلوم نیست در پشت پرده چه پیمانی با دشمنان بسته شده که در نطقی انگلیسها در بحث موشک گفته بودند که قرار ما دوربُرد روی 300 کیلومتر بود نه 700کیلومتر. این مباحث نگران کننده است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: در این مملکت 8 میلیون 400 هزار نفر بیکار هستند و اینکه می گویند 3 میلیون و چند صد هزار نفر بیکار هستند دروغ است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb8gbz.rhbf8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما