دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 73065
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم مطرح کرد؛

استفاده صحیح از سرمایه وقف برای ترویج دین و خدمت به مستمندان

قم نيوز : مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: باید از سرمایه وقف در ترویج دین و آموزه‌های قرآنی و خدمت به مستمندان و نیازمندان به نحو صحیح استفاده کرد.
استفاده صحیح از سرمایه وقف برای ترویج دین و خدمت به مستمندان
استفاده صحیح از سرمایه وقف برای ترویج دین و خدمت به مستمندان
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام عباس اسکندری پیش از ظهر یکشنبه در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم که در مجتمع فرهنگی و آموزشی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد، گفت: سپاسگذارم از درگاه خداوند که توفیق خدمت در این مسئولیت و آن هم در زمان حاکمیت ولایت فقیه و در شهر قم به بنده عنایت کرده است.

وی بیان کرد: بعد از تغییر و تحول در سازمان تبلیغات اسلامی جاهای مختلفی برای خدمت پیشنهاد شد که خارج از قم بود اما همیشه از حضرت معصومه(س) خواستم تا در این شهر خدمت کنم و اکنون که به عنوان مدیرکل اوقاف قم انتخاب شدم از عنایات این بانوی کرامت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم افزود: امیدوارم در این مسئولیت شرمنده حضرت معصومه(س) و مراجع تقلید، فضلا و مردم ولایتمدار قم نشوم و به عنوان یک طلبه قدم‌هایی را بردارم که مورد توجه و عنایات قرار بگیرد و خدمتی به دین و مردم و توشه‌ای برای سفر قیامت باشد.

وی تصریح کرد: مسئله موقوفات امر مهمی بوده که انسان‌های بزرگ برای پرآوازه کردن نام دین و به ‌ویژه اعتلای نام مقدس امام حسین(ع) وقف کردند و امروز وظیفه ما پاسداری از موقوفات و اجرای صحیح نیات امینانه است.

اعتماد مردمی باید به سازمان اوقاف برگردد

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه اعتماد مردمی باید به سازمان اوقاف برگردد، گفت: باید از سرمایه وقف در ترویج دین و آموزه‌های قرآنی و خدمت به مستمندان و نیازمندان به نحو درست استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید فضای داخل و پیرامونی بقاع متبرکه را به گونه‌ای کنیم که همه مشتاق باشند در حول آنها زندگی کنند، افزود: این قابل قبول نیست که وقتی می‌خواهند جایی برای زندگی انتخاب کنند بگویند این اماکن برایشان مزاحمت ایجاد می‌کند و این طرز فکر به دلیل ضعف مدیریت ما است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: باید ساماندهی درست از نظر عمرانی، فرهنگی و رفاهی اطراف مساجد و بقاع متبرکه در دستور کار جدی قرار بگیرد و مدیر موفق مدیری است که چنین فضایی را برای مردم ایجاد کند.

وی گفت: هنر مدیریت این نیست که وقتی سمتی را قبول می‌کنیم بگوییم ویرانه‌ای را تحویل گرفتیم و باید آن را بسازیم بلکه باید بتواند آنچه که اتفاق افتاده است و نقطه قوت‌ها را تقویت نمود و اگر ضعفی وجود دارد جبران کرد و با همان نیروهای موجود کار را ادامه داد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcamwn0.49nei15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما