دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۹
کد مطلب : 73112
منبع : خبرگزاری تسنیم

قیام تاریخی 19 دی مردم قم تفاله‌های استعمار و استکبار را از کشور بیرون کرد

قم نيوز : رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: قیام تاریخی ۱۹ دی مردم قم زمینه خروج تفاله استعمار و استکبار از کشور و بستر لازم برای ورود نور ولایت را فراهم کرد.
قیام تاریخی ۱۹ دی مردم قم تفاله‌های استعمار و استکبار را از کشور بیرون کرد
قیام تاریخی ۱۹ دی مردم قم تفاله‌های استعمار و استکبار را از کشور بیرون کرد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام احمد فرخ‌فال ظهر امروز در دیدار جمعی از اساتید برجسته و انقلابی حوزه علمیه با آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: آیت الله نوری همدانی همواره در روزهای پیش از انقلاب تاکنون علمدار جریان اصیل انقلاب و ولایت بوده است.

وی با اشاره به قیام خونین مردم قم در 19 دی ماه افزود: ساواک تصور می کرد با توهین به روحانیت و امام خمینی (ره) می تواند جریان انقلاب اسلامی را نابود کند، اما سفره انقلاب به خواست خداوند و نفس رحمانی امام راحل رژیم شاه را درنوردید.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: پس از مقاله شومی که در وهن امام راحل منتشر شد، برخی می گفتند خطاکاران دستگیر شده و همه چیز به نفع روحانیت تمام خواهد شد، از این رو برخی تصور می کردند به کلماتی که شاه القا می کند، می توان اعتماد کرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به موضع گیری صریح و شفاف امام در برابر اقدامات شاه تصریح کرد: امام خمینی (ره) با صلابت فرمودند نماینده استکبار و عنصری که این همه بلا و مصیب بر مردم وارد کرده باید از کشور خارج شود.

فرخ فال با اشاره ارزش و آثار انقلاب اسلامی ادامه داد: استقلال و عزت از برکات ورود اسلام به سرزمین ما است، امروز خلف صالح امام خمینی (ره)، آیت الله خامنه ای علم انقلاب را به دست گرفته است و در همه فراز و نشیب ها، این کشتی نجات را هدایت کرده و آنچه که در قله رفیع هدف امام (ره) بود برای جامعه اسلامی و دنیا تبیین می کنند.

وی افزود: تجمع پرشور اساتید انقلابی حوزه یادآور جریان با صلابت 19 دی ماه سال 56 است، این جریان در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی برای مقابله با حرکت شوم و پلید استعمار که به مرجعیت، حوزه و شخصیت امام راحل توهین کرده بود، شکل گرفت.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: قیام 19 دی ماه سال 56 زمینه احساس تکلیف سایر مردم در شهرهای مختلف را فراهم کرد، این جریان زمینه خروج تفاله استعمار و استکبار از کشور و بستر لازم برای ورود نور ولایت به کشور را مهیا کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdxf05.yt0sf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما