دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : 73116
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله کعبی: ۱۹ دی نماد پیوند عمیق مرجعیت دینی با مردم است

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حماسه قیام مردم قم در ۱۹ دی‌ماه نماد پیوند عمیق مرجعیت دینی و روحانیت اصیل با مردم است.
آیت الله کعبی: ۱۹ دی نماد پیوند عمیق مرجعیت دینی با مردم است
آیت الله کعبی: ۱۹ دی نماد پیوند عمیق مرجعیت دینی با مردم است
به گزارش قم نیوز آیت الله عباس کعبی شامگاه دوشنبه در دیدار جمعی از طلاب اهواز با آیت الله مکارم شیرازی که در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، گفت: طلاب در دو مدرسه علمیه امام حسین(ع) و غدیر اهواز بدون هیچ مشکلی مشغول تحصیل و یادگیری علوم دینی هستند.

وی با بیان اینکه طلاب در اهواز از نظر تحصیلی پیشرفت خوبی دارند، اظهار کرد: در حال حاضر در هر یک از این دو مدرسه ۲۵ نفر معمم شده‌اند و در همان منطقه به تبلیغ دین مشغول هستند و دوره‌های مختلفی را می‌گذرانند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان ویژگی‌های آیت الله مکارم شیرازی ایشان را یکی از مراجع بزرگ جهان تشیع نامید و گفت: طلاب باید این شخیت بزرگ را الگوی خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه امروز مرجعیت با تخریب پیچیده و مقابله روشن دشمن رو به رو شده است، گفت: این‌ها ناشی از این است که مرجعیت در مقابل انحرافات و این تز جدایی اسلام منهای روحانیت و نیز در برابر آن‌هایی که می‌خواهند روحانیت نقش تشریفاتی داشته باشد ایستاده‌اند.

آیت الله کعبی با اشاره به قیام خونین مردم قم در ۱۹ دی‌ماه عنوان کرد: ۱۹ دی نماد پیوند عمیق مرجعیت دینی و روحانیت اصیل با مردم است.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: مرجعیت نه قابل حذف است نه نادیده گرفتن و کسی هم نمی‌تواند آن را به حاشیه بکشاند؛ مرجعیت حضور زنده، پر رنگ و تأثیرگذاری در زندگی مردم دارد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdch-znq.23nxzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما