چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : 73201
منبع : خبرگزاری تسنیم

نابودی شاه با وحدت و همدلی ملت ایران محقق شد/ قیام ۱۹ دی آرزوی نظام اسلامی را محقق کرد

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این موضوع برای دنیا قابل‌باور نبود که رژیم شاه ساقط شود اما در سایه وحدت و یگانگی این موضوع اتفاق افتاد، گفت: قیام ۱۹ دی آرزوی نظام اسلامی را محقق کرد.
نابودی شاه با وحدت و همدلی ملت ایران محقق شد/ قیام ۱۹ دی آرزوی نظام اسلامی را محقق کرد
نابودی شاه با وحدت و همدلی ملت ایران محقق شد/ قیام ۱۹ دی آرزوی نظام اسلامی را محقق کرد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علی ملکوتی با اشاره به فرارسیدن سال روز قیام 19 دی اظهار داشت: روز 19 دی‌ماه سال 56 پس از مقاله‌ای که در روزنامه اطلاعات توسط رشیدی مطلق به چاپ رسید طلاب و روحانیون و مردم علیه رژیم شاه به پا خواستند.

وی افزود: قیام خونین 19 دی حرکت مردمی بود، در این روز درگیری با رژیم شاه شدت پیدا کرد و در میدان شهدای قم تیراندازی شد و طلاب به دیدار مراجع و علما رفتند و مراجع در حمایت از این حرکت حمایت کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: 40 روز پس‌ازاین واقعه مراسم اربعین‌ قیام مردم قم در سراسر کشور برگزار شد و مردم به دعوت امام خمینی (ره) لبیک گفتند و ظالم و دست‌نشانده پهلوی را نابود کردند.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه ملت ایران قیام 19 دی‌ماه آرزوی نظام اسلامی را محقق کرد، ادامه داد: قیام خونین 19 دی حرکتی بود که سبب شد نظامی که 2500 سال ریشه داشت و موردتوجه آمریکا بود از بین برود.

آیت‌الله ملکوتی تصریح کرد: این موضوع برای دنیا قابل‌باور نبود که رژیم شاه ساقط شود اما در سایه وحدت و یگانگی این موضوع اتفاق افتاد، برای پایداری نظام باید یکدل و متحد باشیم و به خواسته‌های مردم توجه کرده و در راستای رفع مشکلات آن‌ها اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران مؤمن و متدین هستند و 8 سال جنگ را مدیریت کرده و انقلاب اسلامی به پشتیبانی مردم به پیروزی رسید و مسئولین باید برای رفع مشکلات آن‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdccsiqm.2bq1x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما