قم نيوز : رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم در دیدار با رئیس و اعضای هیئت علمی موسسه آینده روشن بر ضروروت تقویت حوزه های علمیه و ترویج آموزه مهدویت تاکید کرد.
آیت الله فاضل لنکرانی
آیت الله فاضل لنکرانی
به گزارش قم نیوز آیت‌الله ‌محمدجواد فاضل لنکرانی امروز در دیدار رئیس و اعضاء هیئت علمی موسسه آینده روشن ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های این مرکز در انتشار و تبیین مباحث مهدویت در عرصه بین‌الملل، اظهار کرد: این مرکز توانسته است یکی از خلاهای بزرگی در پاسخگویی به شبهات مهدویت و مقابله با جریان‌های انحرافی را پر کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که حوزه علمیه ضرورت‌های زمان را تشخیص می‌دهد، افزود: فعالیت‌های موسسه آینده روشن بشریت یکی از حوزه‌هایی است که می‌توان به خارج از حوزه علمیه ارائه داد و نشان‌دهنده‌ی ساکت و سکولار نبودن حوزه علمیه است. این مرکز در زمینه مهدویت از زمان جلوتر حرکت کرده‌ است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم با اشاره به فعالیت این مرکز برای آمادگی مقابله به شبهات مهدویت، گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی باید از تحقیقات و پژوهش‌های حوزه‌های‌علمیه استفاده کنند تا دچار گمراهی و از مسیر اصلی خود خارج نشوند.

آیت الله فاضل لنکرانی خاطر نشان کرد: افرادی که به دنبال تضعیف حوزه علمیه هستند، اعتقادی به اصل حوزه علمیه ندارند، حتی اگر در مرکز آن تربیت یافته باشند. در مقابل این افراد باید فعالیت‌های مراکز علمی و تخصصی حوزه علمیه را نشان داد تا متوجه اشتباه خود شوند.

وی ضمن بیان گسترده بودن مباحث مهدویت تصریح کرد: حوزه علمیه باید به مراکز تخصصی اهتمام ویژه‌ای داشته باشد تا این مراکز تأثیربخشی بیشتری داشته باشند.

ایشان ضمن تاکید بر توجه به قرآن افزود: ما باید به دنیا و همه مسلمانان موضوع مهدویت را از دیدگاه قرآن تبیین کنیم. خیلی از روایات مهدویت را می‌توان از درون آیات قرآن بیرون آورد و مقاله‌های قوی و مستدلی اراده داد، زیرا قرآن درباره آخرالزمان و ظهور حضرت و حکومت جهانی حرف دارد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم خطاب به مراکز تخصصی مهدویت گفت: این مراکز در ابتدا باید حوزه را حفظ کنند. شما اگر توانستید حوزه را حفظ کنید از جامعه خیالتان راحت می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: شما باید کسانی که بر خلاف مبانی مهدویت اقدام ‌می‌کنند، را رصد کنید. باید با این افراد به شکل قابل قبولی که در قوانین فقهی ما وجود دارد برخورد شود.

آیت‌الله فاضل لنکرانی گفت: همین‌طور که در گذشته علما روایات مهدوی را جمع‌آوری کرده‌اند تا بعداً بر این روایات، مجتهدانه پژوهش شود. الان وظیفه شما است که یک اقدام اجتهادی در روایات و احادیث مهدوی انجام دهید.

ایشان با اشاره به مسائل مستحدثه در زمینه مهدویت و تحقیق و پژوهش در این باب، افزود: یکی از سوالاتی پیش می‌آید که آیا کارهایی که در زمان حضرت انجام می‌دهند قبلش دیگران جایز نیست که انجام بدهند؟ یک پژوهش عمیقی نیاز است.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی و اینترنت در نشر معارف مهدوی گفت: مراکز مهدویت باید چندین سایت علمی و پژوهشی دراین موضوع داشته باشند تا محققین و علاقمندان به حضرت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ 138

 
https://qomnews.ir/vdcbafbz.rhbfspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما