چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 73469
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس دانشکده فرهنگی دانشگاه امام حسین(ع):

حوزه و دانشگاه در حل مشکلات اقتصادی نقش مهمی دارند

قم نيوز : رئیس دانشکده فرهنگی دانشگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه حوزه و دانشگاه در از بین بردن مشکلات اقتصادی نقش مهمی دارند، گفت: مردم از برخی مسئولان بی‌لیاقت ناراحت هستند.
حوزه و دانشگاه در حل مشکلات اقتصادی نقش مهمی دارند
حوزه و دانشگاه در حل مشکلات اقتصادی نقش مهمی دارند
به گزارش قم نیوز مجید بذرافکن در نشست تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی که در سالن جلسات مرکز آموزش آیت الله سعیدی قم برگزار شد، بیان کرد: ورود کارگزاران انقلاب به مسائل مختلف موجب می‌شود که در جامعه به پیشرفت بسیار چشمگیری دست یابیم.

وی با بیان اینکه اگر حوزه علم و فناوری را به یک ظرفیت اقتصادی برسانیم دستاورد بسیار خوبی به دست می‌آوریم، افزود: به عنوان مثال باید ببینیم که در صنعت برق چه میزان گردش مالی داشته‌ایم تا بتوانیم بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس دانشکده فرهنگی و تولید قدرت نرم دانشگاه امام حسین(ع) بیان کرد: اگر دولت سازی و نفوذ غرب در جهان اسلام از ساخت سلاح و آموزش رزم و قراردادهای ننگین و کودتای ۲۸ مرداد را مورد مقایسه قرار دهیم می‌بینیم که انقلاب اسلامی چه نتایج مثبتی را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: اگر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی با سال‌های قبل از آن مقایسه شود می‌بینیم که انقلاب اسلامی به چه پیروزی‌هایی دست یافته است.

بذرافکن با بیان اینکه ترامپ می‌گوید که ما دیگر نمی‌خواهیم ژاندارم منطقه باشیم، افزود: امروز حضوری که آمریکا در منطقه دارد مربوط به سال ۲۰۰۲ نیست بلکه تمدن غرب است که برای ۵۰۰ سال پیش است و جزیره هرمز و تنگه عدن در آن زمان توسط پرتقال تصرف شد.


تأکید بر تداوم پیشرفت‌ها و کاهش نقاط ضعف

وی بیان کرد: با تداوم پیشرفت‌ها و کاهش نقاط ضعف می‌توانیم در جامعه به نتایج بسیار مثبتی دست یابیم.

رئیس دانشکده فرهنگی دانشگاه امام حسین(ع) گفت: اکنون انقلاب اسلامی ایران به پیشرفت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف دست یافته است.

وی با بیان اینکه قهرمان پیشرفت جمهوری اسلامی ملت ایران هستند، افزود: گرانی اقلام ضروری مانند مرغ به دلیل بی‌کفایتی برخی از مسئولان است که باید جهت رفع این مشکل اقدامات لازم انجام شود.

بذرافکن با بیان اینکه باید تجارب موفق و چراغ موفقیت‌های انقلاب اسلامی را روشن ساخت، افزود: با بررسی الگوهای موفق در طول دوران انقلاب می‌توانیم به موفقیت‌های بسیاری دست یابیم.


از موفقیت‌های انقلاب اسلامی میزان دلبستگی و پیوستگی مردم به انقلاب است

وی با اشاره به اینکه یکی از موفقیت‌های انقلاب اسلامی میزان دلبستگی و پیوستگی مردم به انقلاب است، گفت: برخی شایعه‌سازی می‌کنند که مردم از مسئولان ناراحت هستند در حالی که چنین چیزی حقیقت ندارد بلکه مردم از برخی از مسئولان بی‌لیاقت ناراحت هستند.

رئیس دانشکده فرهنگی دانشگاه امام حسین(ع) اظهار داشت: نارضایتی از انقلاب اسلامی نیست بلکه از برخی از حوزه‌های خاصی است که مسئولان در آن عملکرد نامناسبی داشته‌اند.

وی گفت: در زمینه فعالیت‌های جهادی در نقاط محروم در ۴۳۵ نقطه کشور سرمایه‌گذاری شده است که این امر موجب احیای برخی از روستاهای خالی از سکنه شده است.

بذرافکن با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری باید با کمک گروه‌های جهادی بن بست اقتصادی کشور را بشکنیم، افزود: حوزه و دانشگاه در از بین بردن مشکلات اقتصادی نقش مهمی دارند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdci35ay.t1apq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما