سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 73730
منبع : خبرگزاری ايرنا

دو سینما در دهه فجر در قم افتتاح می شود

قم نيوز : رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: دو سینمای استقلال و شهرآفتاب با چهار سالن سینمایی و 730 صندلی در دهه فجر امسال به ظرفیت سینمایی این استان افزوده می شود.
دو سینما در دهه فجر در قم افتتاح می شود
دو سینما در دهه فجر در قم افتتاح می شود
به گزارش قم نیوز محمد کاظم رضوانی با بیان اینکه جهاد سینماسازی استان که در سال های اخیر در قم آغاز شده در حال ثمردادن است، افزود: سینما استقلال و شهر آفتاب به عنوان سینماهای قدیمی و خاطره انگیز این استان ، پس از سال ها رکود و تعطیلی، فعالیت مجدد خود را تا بهمن ماه امسال از سر می گیرند.

وی ادامه داد: احیای دوباره سینماهای شهر آفتاب و استقلال که به ترتیب در سال های 1360 و 1361 در شهر قم به بهره برداری رسیده بودند ولی با وجود چندین بار نوسازی، در سال های اخیر دچار رکود و تعطیلی کامل شدند که با تمایل مالکان این سینماها در دستور کار قرار گفت.

رضوانی اظهار داشت: سینما استقلال که با تامین اعتبار مورد نیاز در حال طی کردن روند نهایی بازسازی است دارای یک سالن با ظرفیت 250 صندلی است ضمن اینکه بهره برداری از مجموعه سینمایی شهر آفتاب با دارا بودن 2 سالن با ظرفیت 90 صندلی و یک سالن سینمایی به ظرفیت 300 صندلی موجب تحول در صنعت سینمای استان خواهند شد.

وی با بیان اینکه در دهه 80 سینما استقلال 2 بار و شهر آفتاب یک بار تجهیز، نوسازی و بازسازی شده اند گفت: سینما استقلال در سال 84 در نوبت بازسازی قرار گرفت ولی به دلایلی از جمله ناتوانی مالک در تامین سهم آورده خود این بازسازی صورت نگرفت.

رضوانی در ادامه با اشاره به روند احداث سالن سینمایی باغ موزه دفاع مقدس قم گفت: روند ساخت سینمای باغ موزه دفاع مقدس واقع در انتهای بلوار شهید صدوق قم در مرحله کف سازی و بدنه سازی است که با توجه به سرعت تکمیل سازه این سینما، به دنبال تامین تجهیزات مورد نیاز آن برای بهره برداری سریع از آن هستیم.

وی ادامه داد: با بهره برداری از سینمای موزه دفاع مقدس 400 صندلی دیگر نیز به ظرفیت سینمایی استان افزوده می شود.

در حال حاضر سینمای ونوس با 300 صندلی، سینمای تربیت با 500 صندلی، سینما آوینه با 250 صندلی و سینمای آیه با 140 صندلی چهار سینمای فعال شهر قم هستند. 

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjyaea.uqettzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما