چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب : 73794
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم:

پسماندهای عفونی باید توسط تولیدکننده بی‌خطر و دفع شود

قم نيوز : مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: دفع پسماندهای پزشکی مُسکن است و طبق قانون، مدیریت پسماندهای خطرناک و پزشکی بر عهده تولیدکننده است و باید در بحث بی خطرسازی و دفع، مبادی ذی‌ربط برنامه‌ریزی اجرائی داشته باشند.
پسماندهای عفونی باید توسط تولیدکننده بی‌خطر و دفع شود
پسماندهای عفونی باید توسط تولیدکننده بی‌خطر و دفع شود
به گزارش قم نيوز سیدعبدالله میرابراهیمی امروز با بیان اینکه روزانه در سطح شهر حدود ۶ تن پسماند عفونی به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط پیمانکاران فعالان حوزه پزشکی جمع‌آوری می‌شود اظهار کرد: ۴ تن این پسماند را شهرداری از سطح بیمارستان‌ها جمع‌آوری می‌کند و دو تن توسط پلی‌کلینیک‌ها و مطب‌ها جمع‌آوری می‌شود که توسط مجموعه نظام پزشکی نهایتاً تحول شهرداری می‌شود.

وی اذعان کرد: مشکل عمده در بحث پسماندهای عفونی این است که گاهاً دیده می‌شود که تولید کنندگان جزء مثل مطب‌ها یا قراردادهای مستقیم ندارند یا به نحو احسن عمل نکرده و مشاهده می‌شود در کیسه‌های مشکی رنگ در کنار دیگر پسماندها جمع آوری پسماند عفونی صورت می‌گیرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با تأکید بر اینکه مشکل پسماند عفونی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها حل شده و جمع‌آوری به درستی صورت گرفته و برای دفع تحویل شهرداری می‌شود اظهار کرد: دفع پسماندهای پزشکی مُسَکِّن است و طبق قانون، مدیریت پسماندهای خطرناک و پزشکی بر عهده تولیدکننده است و باید در بحث بی خطرسازی و دفع، مبادی ذی‌ربط برنامه‌ریزی اجرائی داشته باشند که با توجه به عدم ایجاد این امکان، شهرداری برای همکاری در حال دریافت آن‌ها و دفن بهداشتی است.
وی اذعان کرد: تاکید داریم تا حد امکان پسماندهای عفونی را به صورت بهداشتی بی‌خطر کرده و دفع کنیم و اگرچه برخی از آن‌ها از طریق اتوکلاوها کم خطر می‌شود ولی همچنان مشکل وجود دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjxaea.uqethzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما