پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : 74035
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر جشنواره علامه حلی حوزه علمیه قم:

جشنواره علامه حلی طلاب مستعد را شناسایی می‌کند

قم نيوز : دبیر جشنواره علامه حلی حوزه علمیه قم گفت: این جشنواره ظرفیت مناسبی را جهت شناسایی طلاب مستعد پژوهشی به وجود آورده است.
جشنواره علامه حلی طلاب مستعد را شناسایی می‌کند
جشنواره علامه حلی طلاب مستعد را شناسایی می‌کند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید موسی هاشمی پیش از ظهر امروز در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره علامه حلی حوزه علمیه قم که در سالن همایش‌های حوزه علمیه خواهران قم برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره علامه حلی تبلور زنده بودن روحیه تحقیق و پژوهش در میان طلاب جوان خواهر و برادر حوزه‌های علمیه است.

وی ادامه داد: این جشنواره سالانه به صورت مستمر از سوی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه و با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود که توانسته در راستای وظایف خود به خوبی به گسترش بپردازد و استعدادهای طلاب جوان را کشف و به منصفه ظهور برساند.

دبیر جشنواره علامه حلی حوزه علمیه قم تصریح کرد: جشنواره علامه حلی حوزه‌های علمیه قم، اقبال عمومی به امر پژوهش و در نتیجه تمرین و ممارست در این امر را به حد چشمگیری بالا برده و ظرفیت مناسبی را جهت شناسایی طلاب مستعد پژوهشی به وجود آورده است.

حجت‌الاسلام هاشمی به حداکثر سن شرکت کنندگان در پنجمین جشنواره علامه حلی حوزه علمیه قم اشاره کرد و افزود: اساس این جشنواره، برگزار شدن آن با کاهش سن شرکت کنندگان از ۴۰ به ۳۱ سال و نیز عدم پذیرش پایان نامه‌های سطح ۴ همراه بوده که این دو سیاست، ازجمله دلایلِ کاهش مشارکت عمومی در این دوره به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: حضور شرکت کنندگان زیر ۳۱ سال و عدم پذیرش پایان نامه‌های سطح ۴ عرصه را برای شکوفایی هرچه بیشتر استعدادهای پژوهشگران جوان و نو قلم حوزه را فراهم کرده است.

دبیر جشنواره علامه حلی حوزه علمیه قم یادآور شد: در پنجمین دوره جشنواره علامه حلی حوزه علمیه قم، یک هزار و ۸۸۱ اثر پژوهشی مشارکت داده شده‌اند که از این میان، یک هزار و ۴۸۶ مقاله، ۶۱ کتاب، ۱۰۱ تحقیق پایانی و ۲۳۳ پایان نامه سطح ۳ مشارکت داده شده‌اند که از این میان، ۲۶۷ اثر از طلاب جوان خواهر و یک هزار و ۶۱۴ اثر مربوط به طلاب جوان برادرِ شرکت کننده در جشنواره بوده است.

حجت‌الاسلام هاشمی ادامه داد: با توجه به تجربه دبیرخانه جشنواره علامه حلی و مدیران گروه‌های ارزیابی و اساتید ارزیاب، ارزیابی‌های پنجمین دوره در کمال دقت انجام شده، به طوری که نتایج آن بسیار به واقعیت نزدیک بوده و ان‌شاالله این دقت در ارزیابی‌ها، کمک شایانی به رشد علمی طلاب جوان خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نحوه تعیین برگزیدگان جشنواره علامه حلی حوزه علمیه قم نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است، گفت: دبیرخانه جشنواره، آثاری را که امتیاز ۹۰ تا ۱۰۰ کسب کرده‌اند، به‌عنوان برگزیده رتبه اول، آثاری که امتیاز ۸۵ تا ۹۰ را به دست آورده‌اند، به‌عنوان رتبه دوم، آثاری که امتیاز ۸۰ تا ۸۵ را گرفتند، برگزیده سوم و آثاری که امتیاز ۷۵ تا ۸۰ را از آن خود کردند، به‌عنوان شایسته تقدیر انتخاب نموده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciwuay.t1a5p2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما