پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 74044
منبع : خبرگزاری تسنیم

1881 اثر به پنجمین جشنواره علامه حلی حوزه‌های علمیه ارسال شد

قم نيوز : دبیر پنجمین جشنواره علامه حلی حوزه علمیه گفت: تعداد آثار ارسال‌شده به جشنواره یک هزار ۸۸۱ اثر در چهار بخش مقاله، تألیف کتاب، پایان‌نامه سطح سه و تحقیق پایانی بوده است.
۱۸۸۱ اثر به پنجمین جشنواره علامه حلی حوزه‌های علمیه ارسال شد
۱۸۸۱ اثر به پنجمین جشنواره علامه حلی حوزه‌های علمیه ارسال شد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ سید موسی هاشمی ظهر امروز در آیین اختتامیه و مراسم تقدیر از برگزیدگان پنجمین  جشنواره علامه حلی حوزه علمیه قم با اشاره به هم‌زمانی پنجمین جشنواره علامه حلی با چهل‌سالگی انقلاب اظهار داشت: جشنواره علامه حلی تبلور روحیه پژوهش طلاب است که هرسال از سوی معاونت پژوهشی حوزه علمیه و با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود.

دبیر پنجمین جشنواره علامه حلی حوزه علمیه به بیان مهم‌ترین ویژگی‌های این جشنواره پرداخت و افزود: ویژگی مهم  پنجمین جشنواره علامه حلی کاهش سن شرکت‌کنندگان از 40 سال به31 سال بوده که در کنار عدم پذیرش پایانه نامه‌های سطح چهار باعث رشد و شکوفایی و همچنین ظهور و بروز هر چه بیشتر پژوهشگران جوان شده است.

وی تعداد آثار ارسال‌شده به جشنواره را  یک هزار 881 اثر اعلام و تصریح کرد: آثار ارسال‌شده در 4 بخش و به تفکیک تعداد، 1486 عدد مقاله و 61 اثر کتاب و 101 تحقیق پایانی و 233 عدد پایان نام سطح 3 بوده که 267 اثر آن برای طلاب خواهر و یک هزار و 614 اثر برای طلاب برادر بوده است.

هاشمی تعداد 85 اثر را منتخب دانست و خاطرنشان کرد: از بین تعداد آثار ارسال‌شده 85 اثر حائز رتبه شده که 10 اثر رتبه اول، 20 رتبه دوم، 23 رتبه سوم و 32 اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شد که سهم طلاب برادر 45 اثر برگزیده و 28 اثر شایسته تقدیر و همچنین سهم طلاب خواهر 8 اثر برگزیده و 4 اثر شایسته تقدیر بوده است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به امر پژوهش در حوزه‌های علمیه تأکید کرد: یکی از کارهای لازم در حوزه‌های علمیه تحقق یافتن آموزش‌های پژوهش محور برای نهادینه شدن امر پژوهش و ثبت کارنامه پژوهشی طلاب در تمام زمینه‌های پژوهشی است تا در کنار ثبت رزومه طلاب در حوزه پژوهش روند پژوهش هر طلبه نیز مشخص باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci5uay.t1a552bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما