يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب : 74136
منبع : خبرگزاری فارس

پنجمين قهرماني ايثار شيمي در قم در بسكتبال با ويلچر ايران

قم نيوز : تيم ايثار شيميدر قم پنجمين بار عنوان نخست و مقام قهرماني ليگ بسكتبال با ويلچر مردان باشگاه‌هاي كشور را به خود اختصاص داد.
پنجمين قهرماني ايثار شيمي در قم در بسكتبال با ويلچر ايران
پنجمين قهرماني ايثار شيمي در قم در بسكتبال با ويلچر ايران
به گزارش قم نیوز ایثار شیمی در امسال در نخستین دوره مسابقات لیگ ملی بسکتبال با ویلچر باشگا‌ه‌های ایران با حریفان خود به رقابت پرداخت، لیگی که طبق برنامه‌ریزی انجمن بسکتبال با ویلچر فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین با حضور هشت تیم برگزار شد و نماینده قم با اقتدار روی سکوی قهرمانی آن جای گرفت.


صعود پرقدرت ایثار شیمی در از گروه نخست مقدماتی

تیمی که هدایت آن را یکی از چهره‌های شناخته شده بسکتبال و بسکتبال با ویلچر ایران یعنی جواد شهره‌غلامی بر عهده داشت، در مرحله گروهی موفق به کسب 6 پیروزی مطمئن مقابل تمامی حریفان خود نظیر هیات شهر ری، فیروز قزوین و هیات جانبازان و معلولین بوکان شد.

این تیم در مرحله پلی‌آف بازی‌های این فصل لیگ ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران در شهر بندرعباس به مصاف تیم هیات هرمزگان رفت و در خانه حریف دو بازی متوالی را با برد پشت‌سر گذاشت تا به جمع چهار تیم برتر مرحله نهایی صعود کرده و برای قهرمانی در قم به میدان برود.


میزبانی قمی‌ها از مرحله نهایی لیگ ملی بسکتبال با ویلچر

انجمن بسکتبال با ویلچر ایران میزبانی دیدارهای مرحله نهایی با حضور تیم‌های ایثار شیمی در قم، نامی‌نو اصفهان، هیات جانبازان و معلولین بم و پگاه فارس را به نماینده پرقدرت قم سپرد و این بازی‌ها به مدت دو روز در سالن شهدای بهزیستی قم به شکل دوره‌ای برگزار شد تا اینکه مردان ایثار جام قهرمانی را بالای سر بردند.

تیم ایثار شیمی در قم در نخستین گام از مرحله نهایی با حساب 77 بر 48 برابر تیم هیات جانبازان و معلولین شهرستان بم به برتری رسید و گام دوم را با برتری 74 بر 47 مقابل تیم نامی‌نو اصفهان برداشت تا در مهمترین بازی این مرحله یعنی مسابقه فینال‌گونه مقابل پگاه فارس برای قهرمانی به میدان برود.

 
قهرمانی ایثار شیمی در قم با عبور از پگاه فارس

تیمی که امسال با هدایت درغوکاسیان رئیس هیات مدیره شرکت شیمی در سلف به دنبال قهرمانی در فصل 1397 لیگ ملی بسکتبال با ویلچر ایران بود در دیدار پایانی مقابل دیدگان مسوولان ارشد استان قم و تماشاگران پرتعداد حاضر در سالن شهدای بهزیستی بعد از تساوی در وقت‌های عادی، تیم پگاه فارس را در وقت‌های اضافه با نتیجه 71 بر 68 شکست داد.

این پیروزی سند قهرمانی تیم ایثار شیمی در قم در نخستین دوره مسابقات لیگ ملی بسکتبال با ویلچر ایران را امضاء کرد و شاگردان جواد شهره‌غلامی بدین‌ترتیب پنجمین قهرمانی خود را در هفتمین سال حضور در سطح اول رقابت‌های باشگاهی بسکتبال با ویلچر ایران به دست آوردند.


جشن پنجمین قهرمانی لیگ‌های بسکتبال با ویلچر ایران در قم

ایثار شیمی در قم با مدیرعاملی علی خوشرفتار و مدیریت یحیی ابطحی دو تن از جانبازان و یادگاران دوران پرافتخار دفاع مقدس، پیش از این در سال‌های 1393 و 1394 قهرمان لیگ برتر و در سال‌های 1394 و 1396 قهرمان لیگ دسته دوم ایران شده بود و بدین‌ترتیب پنجمین قهرمانی خود را در مسابقات باشگاهی بسکتبال با ویلچر کشور با کسب رتبه نخست فصل 1397 لیگ ملی رقم زد.

در جشن قهرمانی تیم بسکتبال با ویلچر ایثار شیمی در قم علاوه بر مسوولان ارشد استان قم اعم از استاندار، نماینده مجلس و مدیران دستگاه‌های مختلف، خانواده بازیکنان و ورزشکاران جانباز و معلول تیم‌های شرکت کننده و همچنین جمع زیادی از علاقمندان به این رشته جذاب در کنار محمدرضا دستیار سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcai6n0.49nye15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما